English

نگرانی رژیم صهیونیستی از حملات موشکی یمن

حملات پهپادی و موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی باعث ایجاد نگرانی در این رژیم و حامیان آن شده است.

نگرانی رژیم صهیونیستی از حملات موشکی یمن

به گزارش خبرگزاری موج،  یمن که بیش از هزار کیلومتر با اراضی اشغالی فاصله دارد وارد درگیری‌ها علیه رژیم صهیونیستی شده است. این کشور روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که در حملاتی هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها را به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد.

انصارالله یمن که بخشی از محور مقاومت هستند، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، از فلسطینی‌ها حمایت کرده و جبهه جدیدی را علیه اشغالگران باز کرده‌اند. 

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت که این کشور تعداد زیادی موشک‌های بالستیک و پهپاد‌ها را به سمت اراضی اشغالی پرتاب کرده است و برای کمک به فلسطینی‌ها برای پیروزی حملات بیشتری از این دست انجام خواهد شد.

«رویترز» در مقاله‌ای نوشت که بیانیه «سریع»، گسترش دامنه درگیری را تأیید کرد که بسیاری را نگران کرده، زیرا رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید حملات خود در نوار غزه است و بنابراین ممکن است دامنه درگیری‌ها گسترده‌تر شود.

سریع گفت که این سومین حمله یمنی‌ها به رژیم صهیونیستی از زمان آغاز درگیری بوده است. 

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که حملات یمنی‌ها غیرقابل تحمل است، اما در پاسخ به این سوال که این رژیم چگونه می‌تواند پاسخ دهد، از توضیح بیشتر خودداری کرد.

همانطور که شعار یمنی‌ها مشخص می‌کند، رژیم صهیونیستی هدف فوری نیرو‌های مقاومت این کشور است.

انصارالله یمن بخش مهمی از محور مقاومت است که با رژیم صهیونیستی و آمریکا مخالفند و از هفتم اکتبر حملات خود را در سراسر منطقه انجام داده‌اند.

«سی‌ان‌ان» هم نوشت که پیش از اعلامیه نیرو‌های مسلح یمن در روز سه‌شنبه، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که برای اولین بار از سامانه پدافند هوایی Arrow برای رهگیری موشک زمین به زمین که از منطقه دریای سرخ شلیک شده بود، استفاده کرده است.

استفاده از سامانه Arrow که برای رهگیری موشک‌های ارتفاع بالا طراحی شده است، نشان می‌دهد که یمن در این حمله از موشک‌های پیشرفته‌تر و دوربرد استفاده کرده بود.

«نیویورک سان» هم نوشت که به نظر می‌رسد که انصارالله یمن که تجربه جنگ دارند، مشتاق هستند تا حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی هدایت کنند. آن‌ها برای اولین بار علناً مسئولیت شلیک موشک دوربرد به سوی اراضی اشغالی را بر عهده گرفتند.

با وجود اینکه این کشور بیش از ۹۰۰ مایل دورتر از اراضی اشغالی قرار دارد، اما انصارالله مدت‌هاست که آرمان فلسطین را به عنوان آرمان خود نگاه می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه