English

ترکیه توهین اسرائیل به اردوغان را محکوم کرد

ترکیه با قاطعیت ادعاهای "بی اساس" مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور را رد کرده و نسبت به "عواقب" تلاش آنها برای سرپوش گذاشتن بر "کشتار وحشیانه غیرنظامیان فلسطینی در غزه" هشدار داده است.

ترکیه توهین اسرائیل به اردوغان را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه 29 اکتبر با صدور بیانیه ای ادعای برخی مقامات اسرائیلی علیه ترکیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: ما تهمت ها و ادعاهای برخی مقامات اسرائیلی [علیه اردوغان] را بی اساس می دانیم و قاطعانه آن را رد می کنیم.

این بیانیه همچنین مدعی شده است که این اظهارات در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر "کشتار وحشیانه غیرنظامیان فلسطینی در غزه" بوده و هشدار داده است که این اقدامات عواقبی خواهد داشت.

علاوه بر این، آنکارا مقامات اسرائیلی را به هدف قرار دادن سازمان ملل، آنتونیو گوترش، دبیرکل آن، و رئیس جمهور اردوغان به عنوان "دلیل روشنی از درماندگی که در آن گرفتار شده اند" متهم کرد.

علاوه بر این، در این بیانیه هشدار داده شده است که اتهام یهودی ستیزی، تهمت و توهین به مقامات اسرائیلی را به همین ترتیب به رئیس جمهور و کشورمان باز می گردانیم.

گیلاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سازمان ملل گفت: اردوغان امروز تلاش کرد وجهه خود را بهبود بخشد، اما یهودی ستیز باقی ماند و عقرب همیشه عقرب باقی خواهد ماند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که اردوغان در جمع حامیان فلسطین سخنرانی کرد و گفت: «اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز دوام نخواهد آورد؛ مقامات غربی در برابر فریاد کشتار در غزه و درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل کر و لال هستند. "

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به ادعاهای مقامات اسرائیلی علیه ترکیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، آنها را بی اساس خواند.

آنکارا همچنین مقامات اسرائیلی را متهم کرد که سازمان ملل و آنتونیو گوترش دبیرکل آن را به همراه اردوغان رئیس جمهور این کشور به نشانه درماندگی آنها هدف قرار داده است.

علاوه بر این، آنها هشدار دادند که اتهام یهودی ستیزی، تهمت و توهین را به مقامات اسرائیل باز می گردانند. در پاسخ، گیلاد اردان، سفیر ترکیه اظهار داشت که سخنرانی اردوغان در سازمان ملل، علیرغم تلاش‌های او برای بهبود وجهه‌اش، همچنان ضدیهود بود.

این به دنبال اظهارات اردوغان در یک راهپیمایی فلسطینی است که گفت اسرائیل بدون حمایت غرب دوام نخواهد آورد و مقامات غربی فریاد کشتار در غزه و درخواست های دبیرکل سازمان ملل را نادیده می گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه