English

سازمان ملل از گرسنگی۷۸۳ میلیون نفر در سراسر دنیا خبر داد

برنامه محیط ‌زیست سازمان ملل متحد (UNEP) اعلام کرد که ۷۸۳ میلیون نفر گرسنه و بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند.

سازمان ملل از  گرسنگی۷۸۳ میلیون نفر در سراسر دنیا خبر داد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از سی. ان. ان، براساس گزارش برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد ، روزانه بیش از یک میلیارد وعده غذایی در سراسر دنیا هدر می‌رود.

در گزارش شاخص هدر رفتن غذا که روز چهارشنبه از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل منتشر شد، هدر رفتن مواد غذایی به عنوان یکی از عوامل تغییرات جوی معرفی شده و تردیدهایی درباره نقش کشورها در توزیع غذا ابراز شده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲ روزانه بیش از یک میلیارد وعده غذایی از بین رفته است. این آمار بدان معناست که حدود یک پنجم از غذایی که در دسترس افراد قرار گرفته، توسط خانوارها، رستوران‌ها و دیگر بخش‌های خدمات غذایی و خرده‌فروش‌ها نابود شده است.

این گزارش افزود که در مجموع یک سوم از مواد غذایی در فرایند تولید هدر می‌رود. همچنین هر فرد بطور میانگین سالانه ۷۹ کیلوگرم از مواد غذایی را هدر می‌دهد، یعنی روزانه دستکم یک میلیارد وعده غذایی هدر می‌رود.

علاوه بر این، یافته‌های این گزارش حاکی است که یک سوم از جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه بوده و ۷۸۳ میلیون نفر تحت تاثیر گرسنگی هستند.

«اینگر اندرسن» مدیراجرایی برنامه محیط ‌زیست سازمان ملل متحد گفت: هدررفت مواد غذایی یک تراژدی جهانی است. امروز در حالی که مواد غذایی نابود می‌شود میلیون‌ها نفر گرسنه هستند. این موضوع نه تنها یک مساله بزرگ در حوزه توسعه است بلکه تاثیرات آن باعث تحمیل هزینه‌های قابل توجه به طبیعت و آب و هوا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه