English

نخست‌وزیر عراق به کشور روسیه سفر می‌کند

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق از سفر نخست‌وزیر این کشور به روسیه تا پیش از پایان سال جاری میلادی خبر داد.

نخست‌وزیر عراق به کشور روسیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق تاکید کرد: محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق برای سفر به روسیه قبل از پایان سال جاری برنامه‌ریزی می‌کند. ما نیز برای اجرای این سفر به‌زودی اقدام خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: با وجود تحریم‌های اعمال‌شده علیه مسکو و تغییرات سیاسی به وجود آمده بعد از جنگ اوکراین، روابط میان عراق و روسیه همچنان قدرتمند و مستحکم است.

فؤاد حسین تصریح کرد: روابط روسیه و عراق تاریخ طولانی داشته و همواره در سطوح بسیار خوبی بوده است، اما جنگ در اوکراین بر تمام تحولات سیاسی تأثیر گذاشته و همان‌طور که می‌دانیم بر اثر این جنگ، تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال شده است.

وی همچنین تاکید کرد: قرار است محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در جریان سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره اوضاع داخلی این کشور و ضرورت تمرکز بر مسائل امنیت منطقه‌ای و جهانی صحبت کند.

۲ روز قبل نیز نخست‌وزیر عراق با «برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، دیدار  و  گفت‌‌وگو کرد.

در جریان این دیدار، این مقام آمریکایی به‌طور رسمی از طرف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، السودانی را برای سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دعوت کرد.

دو طرف در این دیدار دوجانبه در ارتباط با مسائل اقتصادی، اصلاحات بانکی و مالی در عراق و موضوع مبارزه با پولشویی گفت‌وگو کردند. نخست‌وزیر عراق اخیرا برای سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه