English

شورای امنیت سازمان ملل درباره قره‌باغ جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد

ارمنستان خبر داد جلسه اضطرای شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بررسی اوضاع قره‌باغ کوهستانی روز پنجشنبه (فردا) برگزار می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل درباره قره‌باغ جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج، «آنی بدلیان» سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان شامگاه سه‌شنبه تایید کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد روز بیست‌ویکم سپتامبر (پنجشنبه) برای بررسی وضعیت قره‌باغ کوهستانی تشکیل جلسه اضطراری می‌دهد.

عصر سه‌شنبه بود که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان پس از متهم‌کردن نیروهای ارمنی مستقر در قره‌باغ به بمب‌گذاری که منجر به کشته‌شدن هفت پلیس این کشور شد، از آغاز «اقدامات ضدتروریستی» در خانکندی، مرکز قره‌باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، باکو می‌گوید تنها اهداف نظامی را در قره‌باغ هدف قرار می‌دهد اما مقام‌های محلی خبر داده‌اند در این عملیات، چند غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

بدلیان درباره نشست شورای امنیت، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ارمنستان به همراه فرانسه نامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده و در آن خواستار نشست اضطراری این نهاد برای بررسی تجاوز نظامی همه‌جانبه جمهوری آذربایجان علیه مردم قره‌باغ شده است. این نشست 21 سپتامبر برگزار می‌شود. به محکومیت صریح و اقدام مناسب فوری نیاز است».

در پی این درگیری‌ها، وزارت خارجه روسیه نیز از «تمام طرفین درگیر خواسته خونریزی را به سرعت متوقف کنند، خصومت‌ها را کاهش دهند و از آسیب‌رسیدن به جمعیت غیرنظامی خودداری کنند».

مسکو همچنین گفته نیروهای حافظ صلح روسیه که در قره‌باغ مستقر هستند به «ماموریت حفظ آتش‌بس» ادامه خواهند داد.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اما می‌گوید «اقدامات مقابله با تروریسم زمانی پایان می‌یابد که ارمنی‌ها سلاح بر زمین بگذارند و خلع سلاح شوند».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه