English

نتانیاهو برای ماندن در قدرت به معجزه نیاز دارد

با توجه به اختلافات داخلی شدید، نزدیکان نتانیاهو معتقدند که سقوط نکردن کابینه به معجزه نیاز دارد.

نتانیاهو برای ماندن در قدرت به معجزه نیاز دارد

​به گزارش خبرگزاری موج، منابع نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند که اختلاف نظر اعضای ائتلاف حاکم در این رژیم بر سر برخی مسائل سیاسی داخلی و خارجی به ویژه در مورد فلسطینی‌ها در برهه پیش رو بیشتر شده و حتی این ائتلاف از هم فروپاشد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشته است که موضوع انتقال خودروهای زرهی، تجهیزات و تسلیحات به تشکیلات خودگردان فلسطین و مخالفت برخی وزیران با آن و انکار نتانیاهو از انتقال هرگونه سلاح یا تجهیزات "پیشرفته" به این تشکیلات، وضعیت شکاف در کابینه رژیم اسرائیل را افزایش داده است.

درپی اعتراض و مخالفت برخی وزیران تندروی کابینه رژیم صهیونیستی به خبر انتقال خودروهای زرهی و تسلیحات آمریکایی به تشکیلات خودگردان با هماهنگی این رژیم، نتانیاهو در بیانیه ای گفته است که اینها سلاح ها و تجهیزات پیشرفته نیستند و در راستای اجرای بخشی از توافق کابینه گذشته "لاپید - بنت " به این تشکیلات تحویل شده است.

به نوشته این روزنامه، این اقدام در کنار موضوعات بحث برانگیز دیگر از جمله تخلیه کانون‌های شهرک سازی، وضعیت اسرای فلسطینی، همکاری با تشکیلات خودگردان، مقابله با اقدامات حزب الله و موارد دیگر، مسائل و موضوعات اختلافی میان اعضای ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی هستند.

برپایه این گزارش، اطرافیان نتانیاهو پیش بینی می‌کنند که ائتلاف کابینه برای مدت طولانی دوام نخواهد آورد و در همین راستا، یکی از اعضای برجسته این ائتلاف گفت که کابینه به دلیل افراط گرایی «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم اشغالگر فرو خواهد پاشید و ما به یک معجزه نیاز داریم تا ائتلاف بتواند تا پایان دوره زمستانی کِنست (پارلمان) پابرجا بماند.

این منابع همچنین به شدت از اقدامات بن گویر و اسموتریچ و انتقاد علنی آنها از سیاست‌های کابینه و نتانیاهو انتقاد و تاکید کردند که با این روند ادامه کار کابینه مشکل و دشوار خواهد بود.

علاوه بر اختلاف های شدید داخلی در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی، تنش میان سران ائتلاف حاکم و ائتلاف اپوزیسون رژیم صهیونیستی نیز درباره لایحه تغییرات قضایی تشدید شده است و رهبران احزاب سیاسی، فروپاشی این رژیم را هزینه تداوم این تنش‌ها اعلام می‌کنند.

جنجال بر سر لایحه تغییرات قضایی که کابینه نتانیاهو قصد تصویب مفاد آن در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را دارد، به بحران در درون این رژیم تبدیل شده و اعتراض گسترده مخالفان به آن را به همراه داشته است. نتانیاهو پیش از این یکی از بندهای این لایحه را در قالب قانون "لغو برهان معقولیت" از تصویب پارلمان گذارند که باعث تشدید اختلافات با ائتلاف اپوزیسون شد.

از زمان روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، سرزمین های اشغالی صحنه ناآرامی‌های گسترده و خشونت بار بوده است.

هزاران نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست شامگاه شنبه گذشته در ادامه اعتراضات خود به لایحه جنجالی تغییرات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی، برای سی و پنجمین هفته متوالی دست به تظاهرات زدند.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی را که کابینه نتانیاهو بدنبال تصویب مفاد آن در کنست این رژیم است، برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نتانیاهو مدعی است این لایحه بر دموکراسی ادعایی صهیونیست ها تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن، بازگرداندن تعادل میان دستگاه‌ها (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی سه شنبه این هفته اولین جلسه خود برای رسیدگی به شکایت ها علیه قانون لغو برهان معقولیت برگزار کرد. این جلسه در سایه تداوم اعتراضات مخالفان لایحه تغییرات قضایی در بیرون از ساختمان دادگاه، برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه