English

عنصر تروریستی از زندان لندن فرار کرد

منابع خبری انگلیس روز چهارشنبه از افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه‌ها و مبادی مرزی این کشور در پی فرار یک عنصر تروریستی از زندان خبر دادند.

عنصر تروریستی از زندان لندن فرار کرد

 به گزارش خبرگزاری موج، پلیس لندن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فرد متهم به جرائم تروریستی به نام «دنیل ابد خلیفه» ۲۱ ساله صبح امروز (چهارشنبه) از ندامتگاه منطقه «وندزوورث» گریخته است.

در این بیانیه جزئیات بیشتری درباره چگونگی فرار وی ارائه نشده اما تصویر، اطلاعات ظاهری و مناطقی که احتمال تردد وی وجود دارد،‌ اعلام شده است.

پلیس معتقد است که نامبرده همچنان در پایتخت انگلیس به‌سر می‌رود و از مردم خواسته که درصورت شناسایی او، مراجع و دستگاه‌های امنیتی را بی‌درنگ مطلع کنند. این درحالیست که پلیس نیز تیمی را برای پیدا کردن متهم، مامور کرده است.

دومینیک مورفی، رئیس فرماندهی مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس گفت: "تیمی از ماموران پلیس در حال انجام تحقیقات گسترده و فوری هستند تا خلیفه را در اسرع وقت شناسایی و بازداشت کنند. من همچنین می‌خواهم به مردم اطمینان دهم که ما هیچ اطلاعاتی نداریم که نشان دهد خلیفه تهدیدی برای عموم مردم است، اما توصیه ما این است که اگر او را دیدید به او نزدیک نشوید و به سرعت با پلیس تماس بگیرید."

شبکه خبری اسکای گزارش داد که نامبرده اوایل سال جاری میلادی در نتیجه تحقیقات پلیس، به ارتکاب ۲ فقره جرم تروریستی متهم شد.

خلیفه در ماه ژوئیه نیز در دادگاه جنایی انگلیس حاضر و به اتهام نقض قانون اسرار رسمی متهم شد. او متهم است که بین ۱ مه ۲۰۱۹ و ۶ ژانویه ۲۰۲۲ "مقالات، یادداشت ها، اسناد یا اطلاعاتی را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مفید یا ممکن است مفید باشد، به دست آورده، جمع آوری، ضبط، منتشر کرده یا به هر شخص دیگری ارسال کرده است". قرار بود دادگاه رسیدگی به پرونده وی در ماه نوامبر برگزار و حکم وی صادر شود.

هم زمان منابع خبری انگلیس از افزایش شمار ماموران پلیس در فرودگاه‌های اصلی پایتخت این کشور (هیترو و گتویک) خبر دادند. به گفته رسانه‌ها، این مساله احتمالا با ماجرای آقای خلیفه مرتبط است.

این تحولات درحالی رخ می‌دهد که سطح هشدار ناشی از تروریسم در انگلیس در مرحله "قابل توجه" قرار دارد. این سطح بدین معناست که احتمال حمله تروریستی در این کشور محتمل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه