English

رئیس‌جمهور قرقیزستان پیشگو است!

رئیس‌جمهوری قرقیزستان مدعی شد که می‌تواند مسیر پیش روی کشورش در دهه‌های آتی را ببیند و گفت: این حتماً کار خداست!

رئیس‌جمهور قرقیزستان پیشگو است!

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری راشا تودی، سدیر جباروف، رئیس‌جمهوری قرقیزستان پس از افتتاح مدرسه‌ای که به گفته او قرار است محل تحصیل استعدادهایی باشد که آینده قرقیزستان را پیش‌بینی کرده و تعریف می‌کنند، در مصاحبه‌ای گفت: من این توانایی را دارم که آنچه در ۲۰ یا ۳۰ سال آینده بر سر ملت ما می‌آید و مسیری که در پیش می‌گیرد را ببینم. حتماً خدا این را به من اعطا کرده است.

او در ادامه تصریح کرد که همه می‌توانند با مشاهده وقایع حال، آینده را پیش‌بینی کنند.

رئیس‌جمهوری قرقیزستان همچنین از روند استخدام نیروها در دستگاه‌های کشوری انتقاد کرد و گفت که این کشور نظام تربیت حرفه‌ای خود را که پیش از کسب استقلال از اتحاد جماهیر شوروی داشت، رها کرده و به «خویشاوندگماری» روی آورده است.

او گفت که این کشور حالا تربیت افراد حرفه‌ای را «از ابتدای امر» آغاز خواهد کرد و «تنها در آن زمان است که می‌شود آینده قرقیزستان را در یک قرن آینده پیش‌بینی و تعریف کرد.»

دانش‌آموزان قرقیزستانی سالانه با شرکت در رقابتی در سطح ملی، وارد دبیرستان ریاست‌جمهوری می‌شوند. آن‌ها می‌توانند از مقطع متوسطه اول برای ثبت‌نام در این مدرسه اقدام کنند. در سال تحصیلی پیش رو، تنها ۷۵ دانش‌آموز به این مدرسه راه یافته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه