English

کشور مصر اجازه ساخت چهارمین راکتور هسته‌ای خود را صادر کرد

سازمان تنظیم مقررات هسته‌ای کشور مصر اجازه ساخت چهارمین راکتور در تاسیسات «الضبعه» را صادر کرد.

کشور مصر اجازه ساخت چهارمین راکتور هسته‌ای خود را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از میدل ایست آنلاین، سازمان تنظیم مقررات هسته‌ای مصر با صدور این مجوز اعلام کرد که ایمنی واحد چهارم نیروگاه هسته‌ای الضبعه که آخرین راکتور این سایت خواهد بود، تأیید شده و هیچ خطری برای تهدید انسان، محیط زیست و مستغلات آن ثابت نشده است.

نیروگاه الضبعه واقع در ۱۸۴ مایلی شمال غرب قاهره توسط شرکت دولتی روس اتم ساخته شده است.

سازمان تنظیم مقررات هسته‌ای مصر بیانیه‌ای منتشر و در آن تاکید کرد که مجوز ساخت واحد چهارم نیروگاه را پس از بازرسی‌های جامع که ایمنی واحد را تأیید می‌کند، صادر کرده است.

مصر و روسیه در سال ۲۰۱۷ در جریان دیدار «عبدالفتاح السیسی» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور مصر و روسیه، توافق‌نامه‌ای را برای ساخت این نیروگاه امضا کردند.

روس اتم در ژوئن ۲۰۲۲ اعلام کرد که برای شروع ساخت این نیروگاه، شامل چهار واحد که ظرفیت هر کدام ۱۲۰۰ مگاوات خواهد بود، موافقت کرده است. ساخت و ساز واحد اول نیروگاه ماه بعد آغاز شد.

ساخت واحد دوم در اکتبر ۲۰۲۲ و واحد سوم در مارس ۲۰۲۳ تصویب شد.

بنابر این گزارش، کل هزینه ساخت نیروگاه الضبعه ۲۸.۷۵ میلیارد دلار پیش بینی شده است که حدود ۲۵ میلیارد دلار، یعنی ۸۵ درصد آن توسط روسیه از طریق وام بازپرداخت ۲۲ ساله تأمین مالی می‌شود. مصر ۱۵ درصد باقی مانده را میز به صورت اقساط پرداخت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه