English

نماینده روسیه:

اعضای گروه «بریکس» برخلاف نهادهای غربی همه با هم برابرند

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین ابراز داشت که در گروه «بریکس» برخلاف نهادهای غربی همه اعضا با هم برابرند.

اعضای گروه «بریکس» برخلاف نهادهای غربی همه با هم برابرند

به گزارش خبرگزاری موج، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که گروه « بریکس » دارای ویژگی است که اتحادهای غربی فاقد آن هستند.

«میخائیل  اولیانوف » نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد: تفاوت اصلی بین نهادهای غربی (گروه هفت، ناتو، اتحادیه اروپا و غیره) و بریکس چیست؟

این دیپلمات ارشد روس، خود در پاسخ به این سوال نوشت که در گروه بریکس هیچ رئیس داخلی یا خارجی وجود ندارد. همه اعضای این گروه برابر هستند. آیا می‌توانید این را در مورد نهادهای غربی هم بگویید؟

پیش از این نیز وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی روسیا -۱ (Rossiya-۱) در این خصوص گفته بود که سران کشورهای عضو «بریکس» با مسائل واقعی سر و کار دارند در حالی که سیاستمداران و خبرنگاران غربی بیشتر به تکان دادن زبان خود تمایل دارند.

سرگئی لاوروف درباره سیاستمداران و خبرنگاران غربی که با تحقیر درباره «بریکس» صحبت کرده بودند، گفت: این نشان می‌دهد که آنها زبان خود را تکان می‌دهند، در حالی که ما از مغز خود استفاده می‌کنیم و در مسائلی ملموس [وارد] می‌شویم.

اجلاس سران کشورهای عضو «بریکس» ۲۲ تا ۲۴ آگوست (۳۱ مرداد تا دوم شهریور) در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی برگزار شد. سران ۵۴ کشور آفریقایی نیز به این نشست دعوت شده بودند.

در این نشست، کشورهای عضو پیوستن ایران، آرژانتین، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ به این اتحاد را مورد توافق قرار دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه