English

رئیس جمهور سابق فرانسه به اتهام دریافت پول از قذافی محاکمه می‌شود

دادستان‌های فرانسوی ابراز داشتند که رئیس جمهور سابق فرانسه به خاطر اتهامات دریافت پول از دیکتاتور سابق لیبی برای تامین مالی یکی از کمپین‌های انتخاباتی‌اش، در سال ۲۰۲۵ میلادی محاکمه خواهد شد.

رئیس جمهور سابق فرانسه به اتهام دریافت پول از قذافی محاکمه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه الجزیره، این دادرسی برای رسیدگی به شواهدی است که نشان می‌دهند نیکولا سارکوزی ، رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه همراه با ۱۲ متهم دیگر برای گرفتن پول نقد از معمر قذافی ، دیکتاتور سابق لیبی برای تامین مالی غیرقانونی کمپین انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۰۷ میلادی، توطئه کردند.

سارکوزی که از زمان یک دوره ریاست جمهوری‌اش با مشکلات حقوقی متعددی روبرو شده، این اتهامات را که جدی‌ترین اتهاماتی هستند که وی با آن مواجه است، رد کرده است.

سارکوزی ۶۸ ساله در حال حاضر دو بار محکوم شده است؛ یک‌بار به خاطر فساد و تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن یک قاضی و دومین بار به خاطر نقض محدودیت‌های هزینه‌های انتخاباتی در جریان تلاش برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور در سال ۲۰۱۲ میلادی.

سارکوزی نسبت به این دو حکم درخواست تجدیدنظر داده است.

نیکولا سارکوزی همچنین به خاطر دریافت سه میلیون یورو در سال ۲۰۱۹ میلادی از شرکت بیمه روسی "رسو-گارانتیا" یعنی زمانی که به عنوان مشاور خدمت می‌کرد، با تحقیقات مجزایی به اتهام سوء استفاده از قدرت و نفوذ سیاسی مواجه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه