English

انتقاد شورای جهانی کلیساها از رژیم صهیونیستی

پس از اینکه مسئولین رژیم صهیونیستی به بهانه «نبود شرایط ایمنی مطلوب» در محل برگزاری مراسم عید تجلی، دستور ممنوعیت برگزاری مراسم این عید در کوه طابور را صادر کردند، شورای جهانی کلیساها به شدت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

 انتقاد شورای جهانی کلیساها از رژیم صهیونیستی

 به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری شهاب، شورای جهانی کلیساها با انتشار بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی به دلیل ممانعت از رفتن هزاران عبادت کننده به کوه طابور در جمعه گذشته برای برگزاری مراسم «عید تجلی» انتقاد کرد.

در بیانیه شدیداللحن این سازمان بین‌المللی که شامل هزاران کلیسا در سراسر جهان است، اعلام شد که جلوگیری از ورود مسیحیان به کلیسا برای برگزاری مراسم این عید «نقض آزادی دینی و آزادی عبادت» است.

کوه طابور جایی است که حضرت عیسی مسیح از یک فرد عادی به پیامبر تبدیل شد.

کشیش پروفسور گری ویلی، دبیر کل این سازمان گفت: «کمتر از هزار خودرو در ایست‌های بازرسی ایجاد شده توسط پلیس اسرائیل در مسیر کلیسا منتظر ماندند. پس از آن به مدت دو ساعت و نیم نگه داشته شدند.

این شورا شامل ۳۴۹ کلیسا از سراسر جهان است و ۵۹۰ میلیون مسیحی از آن پیروی می‌کنند. مقر اداره شورا در ژنو سوئیس قرار دارد.

وبسایت وای‌نت گزارش داد که هزاران مسیحی ارتدوکس می‌خواستند مراسم عید تجلی را برگزار کنند؛ اما پس از اینکه برای این رویداد مجوزهای لازم را در مدت کوتاهی قبل از شروع آن دریافت نکردند، مجبور به بازگشت شدند.

این مقام کلیسا گفت که سازمان او از اینکه تصمیمی برای ممنوعیت تجمع در کوه طابور در آخرین لحظه و در محوطه باز مجاور کلیسا به دلیل نگرانی برای امنیت شرکت کنندگان صادر شده است، متعجب شد. این مانع‌تراشی برای برگزاری این مراسم مسیحی پس از «آزار و اذیت مکرر در حق مسیحیان در قدس، حیفا و جاهای دیگر صورت می‌گیرد.»

دبیرکل این سازمان گفت: نقض آزادی عبادت، لغو مراسم دینی و محدودیت در زندگی جامعه مسیحی در سرزمین مقدس به بهانه امنیت و حفظ جان غیرقابل قبول است.

شورای کلیساها از کابینه رژیم صهیونیستی خواست که اجازه دهد مراسم عبادت مسیحیان و رویدادهای اجتماعی آزادانه برگزار شده و حقوق مذهبی همه مردم محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه