English

ادعای تعدادی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا علیه جمهوری اسلامی

جمعی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا با طرح ادعای نفوذ جمهوری اسلامی ایران در مراکز مذهبی ایالات متحده نسبت به آن ابراز نگرانی کردند.

ادعای تعدادی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا علیه جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج، گروهی متشکل از اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به دادستان کل و مدیر اطلاعات ملی آمریکا که شبکه فاکس نیوز ادعا می‌کند به نسخه‌ای از آن دست پیدا کرده است درباره آنچه «نفوذ ایران در مراکز مذهبی ایالات متحده» عنوان کرده‌اند، هشدار دادند. 

بنابر گزارش فاکس نیوز، این نامه یک سند سه صفحه‌ای بسیار مفصل است که جزئیاتی را درباره مساجد و مراکز ادعایی مرتبط با ایران به‌ویژه در ایالات مریلند، تگزاس، میشیگان و ویرجینیا تشریح می‌کند.

در این نامه ادعا شده است که مرکز آموزش اسلامی در پوتوماک، واقع در ایالت مریلند، کمک مالی از بنیاد علوی ایران وبه‌علاوه از کنگره ایالتی مریلند بودجه دریافت کرده است.

دوگ لمبورن، نماینده جمهوری خواه کنگره که این نامه، به ابتکار او نوشته شده است در گفت‌وگو با فاکس نیوز ادعا کرد: تلاش‌های ایران برای گسترش نفوذ در ایالات متحده در چندین مسجد و مراکز فرهنگی شیعیان در سراسر کشور سال‌هاست که اتفاق افتاده است. 

مرکز دیگری که در این نامه ادعا شده است تحت نفوذ ایران قرار دارد، خانه اسلامی حکمت (IHW) در دیربورن هایتس در میشیگان و یک مرکز دیگر، مسجد ماناساس در ایالت ویرجینیا است.

این قانونگذاران در ادامه نامه خود خواستار راهبرد هماهنگ وزارت دادگستری و جامعه اطلاعاتی آمریکا به همراه سایر ادارات و سازمان‌های دولتی این کشور برای مقابله با آن چه نفوذ ایران در ایالات متحده، به ویژه نفوذی که از طریق نهادهای فرهنگی یا مذهبی اعمال می‌شود، می‌خواندند، شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه