English

حزب الله:

لبنان جولانگاه مداخلات خارجی نیست

مقامات ارشد حزب‌الله لبنان در سخنان جداگانه خود با اشاره به مداخلات خارجی در پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور تاکید کرد که لبنان عرصه‌ای برای مداخلات خارجی نیست.

لبنان جولانگاه مداخلات خارجی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، مقامات ارشد حزب‌الله لبنان در سخنان جداگانه خود با اشاره به مداخلات خارجی در پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور تاکید کرد که لبنان عرصه‌ای برای مداخلات خارجی نیست و تمام تلاش‌ها برای تضعیف مقاومت به شکست انجامیده و رژیم صهیونیستی در «اسفل السافلین» قرار دارد.

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در جریان مراسم عاشورای حسینی در شهر «بنت جبیل» در استان «نبطیه» اظهار داشت: مقاومت از سال ۲۰۰۶ تا امروز در مسیر پیروزی، حفاظت از مرزها، منابع و حقوق و حفظ حاکمیت و کرامت لبنان قدم برمی دارد.

وی تاکید کرد: اما درباره دشمن صهیونیستی نیز باید بگوییم که امروز در پایین‌ترین جایگاه و «اسفل السافلین» قرار دارد و این درحالی است که مقاومت در بالاترین جایگاه و «أعلی علیین» است.

شیخ قاووق همچنین تاکید کرد: لبنان، پیروزی، مقاومت و عزت، نمی‌تواند رئیس‌جمهوری را بپذیرد که برای بازگرداندن کشور به سال ۱۹۸۲ تلاش می‌کند. کشور نمی‌تواند رئیس‌جمهوری را که بستری برای براندازی دستاوردهای مقاومت و تغییر معادلات حساس باشد، تحمل کند. لبنان عرصه مناسبی برای هرگونه فشار و تحریم خارجی با اهداف سیاسی نیست.

در همین راستا، شیخ «محمد یزبک» رئیس هیات شرعی حزب‌الله لبنان نیز در سخنانی در جریان راهپیمایی عاشورای حسینی در شهر «بعلبک» در این باره گفت: ما آماده گفتگو و تفاهم هستیم تا شخصیتی مستقل و قوی انتخاب کنیم که بتواند حاکمیت لبنان را حفظ کند و دیکته‌های خارجی را رد کند.

وی افزود: به گفت‌وگو و تفاهم روی بیاورید و از پیش مواضع خصمانه‌ای را اتخاذ نکنید که در راستای منافع دشمن و استکبار قرار می‌گیرد.

شیخ یزبک در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مساله فلسطین، خاطرنشان کرد: مساله نخست ما فلسطین و آزادسازی آن است؛ چراکه فلسطین قلب این اسلام است. ما دستان ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت آن را می فشاریم تا در مقابل دشمن متحد شوند.

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز در جریان مراسم عاشورا در شهر «صور» اظهار داشت: فلسطین و بیت المقدس در ذهن و قلب ما خواهند ماند و اتفاقات امروز حاکی از پیشرفت محور مقاومت و نزدیک شدن امید به آزادی قدس دارد.

وی افزود: ما رزمندگان مقاومت حسینی در تمامی جبهه‌های دفاع از مظلوم و ارزش‌ها و مقدسات دینی خود ثابت قدم خواهیم ماند.

سید هاشم صفی الدین تاکید کرد که این مقاومت امروز در زمینه حضور در میدان پیشرفت بیشتری داشته و همه تلاش‌ها برای تضعیف آن ناکام مانده است و امروز اعلام می‌کنیم که تمام تلاش‌ها برای تضعیف و سرنگونی مقاومت به شکست انجامیده است.

گفتنی است که امروز شنبه شهرهای جنوب لبنان و منطقه «ضاحیه» در جنوب شهر بیروت از صبح امروز شاهد برگزاری مراسم عاشورای اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان هستند.

این مراسم در قالب راهپیمایی گسترده ای در جنوب بیروت برگزار شده و عزاداران با در دست داشتن بیرق های حسینی (ع) و پرچم های حزب الله بر بیعت مجدد خود با حضرت امام حسین (ع) و ادامه راه آن امام همام تاکید کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه