English

رئیس جمهور ارمنستان با گوترش همزمان با رایزنی‌ها در تهران دیدار کرد

همزمان با حضور «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان در ایران، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی با «واهان خاچاتوریان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور ارمنستان با گوترش همزمان با رایزنی‌ها در تهران دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، دفتر دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: آنتونیو گوترش و رئیس جمهور ارمنستان درباره تحولات قفقاز جنوبی و وضعیت اطراف کریدور لاچین گفتگو کردند.

دبیرکل سازمان ملل بر حمایت خود از تلاش‌های چندجانبه و گفت‌وگوی سطح بالا جهت یافتن راه‌حل‌های بلندمدت صلح‌آمیز در قفقاز جنوبی تاکید کرد.

آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان که در صدر هیاتی به ایران سفر کرده است، ظهر دوشنبه به وقت محلی در محل وزارت امور خارجه ایران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی خود گفت: منطقه قفقاز جنوبی برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و ما از همگرایی میان کشورهای این منطقه استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از پیشرفت مذاکرات صلح میان ارمنستان و آذربایجان استقبال می‌کنیم گفت: ایران بر ایجاد صلح در منطقه قفقاز تمرکز دارد و در دیدار اخیرم با آقای علی اف رئیس جمهور آذربایجان در حاشیه جنبش عدم تعهد، دیدار امروز با وزیر خارجه ارمنستان و دیدار ماه‌های گذشته با نخست وزیر ارمنستان را می‌توان از اقدامات ایران برای ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه قفقاز قلمداد کرد.

امیرعبداللهیان همچنین افزود: تهران و ایروان بر اهمیت مسیرهای ترانزیتی تاکید دارند. آقای الهام علی‌اف اطمینان دادند که به دنبال بستن مسیر تاریخی ایران و ارمنستان نخواهند بود.

وزیر خارجه ارمنستان نیز گفت: در چارچوب توافق عادی سازی روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلامیه آلماتی برای ما نقش محوری قرار دارد.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران نیز با اعلام حمایت از مذاکرات صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تاکید کرد: این مذاکرات باید براساس منافع ملتها و به دور از زد و بندهای سیاسی با آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شود.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت حل مسائل منطقه‌ای توسط کشورهای منطقه تصریح کرد: دخالت بیگانگان فقط مسائل را پیچیده‌تر می‌کند و جمهوری اسلامی ایران با حمایت از مذاکرات صلح بین ارمنستان و آذربایجان، امیدوار است این مذاکرات باعث استقرار و تقویت صلح، امنیت و آرامش هر چه بیشتر در منطقه شود.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تغییر ژئوپلتیک و جابجایی مرزهای کشورهای منطقه را نمی پذیرد، افزود: ایران از حق حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

رئیسی بر اهمیت ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط دو کشور نیز تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران مانعی پیش‌روی گسترش روابط با ارمنستان نمی‌بیند.

 «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان نیز با قدردانی از مواضع ایران در قبال تحولات منطقه قفقاز، تصریح کرد: ارمنستان هیچگاه سکوی اقدامات ضدایرانی نخواهد شد و همواره بر گسترش امنیت و آرامش منطقه‌ای تأکید دارد.

وزیر امور خارجه ارمنستان روابط با جمهوری اسلامی ایران را برای کشورش بسیار پراهمیت دانست و بر افزایش مراودات دیپلماتیک میان دو کشور و تقویت و تعمیق روابط فیمابین تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه