English

همه چیز علیه عمران خان می چرخد

عمران خان طی مصاحبه‌ای تاکید کرد: من تا سن ۷۰ سالگی یک پرونده کیفری نداشتم اما در چند ماه اخیر تقریبا با ۱۸۰ پرونده مواجه شده‌ام.

همه چیز علیه عمران خان می چرخد

به گزارش خبرگزاری موج، عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در تازه‌ترین مصاحبه خود ضمن اشاره به موضوعات متعددی گفت، از زمان برکناری‌اش در سال گذشته میلادی با پرونده‌های حقوقی زیادی مواجه شده و نگران است که به‌زودی به زندان بازگردد.

عمران خان طی مصاحبه‌ای با برنامه "کانفلیکت زون" در تلویزیون دویچه وله تاکید کرد: من تا سن ۷۰ سالگی یک پرونده کیفری نداشتم اما در چند ماه اخیر تقریبا با ۱۸۰ پرونده مواجه شده‌ام.

او پیشتر تمامی این پرونده‌های کیفری را با "انگیزه سیاسی" خواند و مدعی شد که چنین پرونده‌هایی با هدف برکناری حزبش در پیش از انتخابات سراسری پاکستان که قرار است در ماه اکتبر یا نوامبر برگزار شود، ایجاد شده‌اند.

عمران خان از لاهور به برنامه تلویزیونی دویچه وله گفت: تمام رهبران حزبم یا مخفی شده یا در زندان به سر می‌برند. حدود ۱۰ هزار تن از کارکنان ما در حال حاضر در زندان هستند. بنابراین، سرکوب شدیدی علیه حزبم وجود دارد.

از زمانی که پارلمان پاکستان در آوریل ۲۰۲۲ به عمران خان رای عدم اعتماد داد، این کشور در یک بحران سیاسی غرق شده است. متحدان کلیدی او که بارها دست به برگزاری تجمعات و اعتراضاتی در سرتاسر پاکستان زده‌اند، در حال حاضر یا در زندان هستند و یا خود را پنهان کرده‌اند.

عمران خان اکنون با احتمال رد صلاحیت از انتخابات آتی پاکستان مواجه است و گفته که مشخص نیست آیا حزبش نیز از شرکت در انتخابات منع خواهد شد یا خیر.

او در ادامه مصاحبه‌اش تصریح کرد: حتی اگر من در زندان بیفتم- که فکر می‌کنم دیر یا زود این اتفاق رخ دهد – آیا آن‌ها به حزب من اجازه رقابت در انتخابات را خواهند داد. می‌ترسم از اینکه دولت پاکستان انتخابات را به تعویق بیندازد. آن‌ها شاید به خاطر ترس از شکست، علیه قانون اساسی پاکستان عمل کنند.

این نخست‌وزیر سابق پاکستان اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر را در زمان ریاستش از سال‌های ۲۰۱۸ الی ۲۰۲۲ رد و خاطر نشان کرد: دوران ما لیبرال بود. سیستم قضایی هرگز دخالت نمی‌کرد و به پلیس هرگز گفته نمی‌شد که مردم را قربانی کنید.

وکلای حقوق بشر و فعالان، دولت عمران خان را به تلاش برای کارشکنی سازمان مستقل حقوق بشر پاکستان جهت جلوگیری از پاسخگویی به سرکوب مخالفان متهم کرده‌اند؛ اتهاماتی که توسط خان رد شده‌اند.

وی در ادامه مصاحبه با دویچه وله بیان کرد: ۹۵ درصد از پرونده‌ها علیه تمام رقبای سیاسی توسط ما ایجاد نمی‌شوند بلکه به ارث برده می‌شوند. ما صرفا در تلاشیم تا پرونده‌های مشابهی را که به ارث بردیم، دنبال کنیم. شما نمی‌توانید آنچه اکنون در حال رخ دادن است را مقایسه کنید. بهترین خبرنگاران ما از کشور به بیرون رانده می‌شوند و یا به قتل می‌رسند... مردم وسط شب دزدیده می‌شوند. ژنرال پرویز مشرف، رئیس‌جمهور سابق پاکستان که در سال ۱۹۹۹ قدرت را به‌دست گرفت و پاکستان را تحت عنوان "حکومت نظامی" تا سال ۲۰۰۸ اداره کرد، نسبت به آنچه که اکنون رخ می‌دهد، لیبرال بود.

عمران خان، ستاره سابق کریکت طی این مصاحبه به اتهامات دیگری از جمله روابط نزدیکش با طالبان پرداخت و گفت: چهل ساله که در افغانستان درگیری است و هر وقت درگیری در این کشور رخ می‌دهد، وارد مناطق قبیله‌ای پاکستان نیز می‌شود. اولویت اول من مردم پاکستان است. چیزی که برای مردم ما خوب است صلح در افغانستان است.

او در پایان افزود: ما به افغانستان به چشم دولت طالبان یا دولت اشرف غنی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان نگاه نمی‌کنیم. ما به این کشور به عنوان دولت افغان نگاه می‌کنیم. دولت در این کشور هر چه که باشد، پاکستان باید روابط خوبی با آن‌ها داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه