English

سخنگوی طالبان:

مراسم محرم در افغانستان با امنیت کامل برگزار می‌شود

سخنگوی طالبان ابراز داشت: نیروهای امارت اسلامی شبانه روز در تلاشند تا امنیت مراسم محرم را تضمین کنند تا این مراسم بدون هیچ اتفاق ناخوشایندی همچون سال گذشته برگزار شود و شهروندان افغانستان در فضایی امن در این مراسم شرکت نمایند.

مراسم محرم در افغانستان با امنیت کامل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آوا پرس، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: "نیروهای امنیتی امارت اسلامی" برنامه‌های خوبی برای تضمین امنیت مراسم محرم همچون دو سال گذشته چیده‌اند تا هیچ گونه رویداد امنیتی در جریان این مراسم رخ ندهد و هم‌وطنانمان کشته نشوند.

در همین حال، یکی از کارشناسان امور نظامی گفت: نیروهای امنیتی طالبان باید در طول محرم  در برابر گروه‌های تروریستی به ویژه داعش بسیار هوشیار باشند چرا که این گروه‌ها از روش‌های مختلفی برای کشتار مردم و ایجاد ناامنی استفاده می‌کنند.

وی افزود: شبکه‌های تروریستی توانایی رویارویی رو در رو با نیروهای امنیتی را ندارند. آنها برای بی‌اعتبار کردن دولت موجود در افغانستان و ایجاد ترس و اضطراب در جامعه حملات انتحاری و بمب‌گذاری انجام می‌دهند.

این کارشناس نظامی در ادامه گفت: اگرچه از زمان روی کار آمدن طالبان، گروه‌های تروریستی به ویژه داعش به شدت توسط "نیروهای امنیتی امارت اسلامی" سرکوب شده‌اند اما سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورها می خواهند از گروه‌های تروریستی برای انجام حملات انتحاری و بمب‌گذاری‌ها در جریان مراسم محرم استفاده کنند.

وی تاکید کرد، تعدادی از کشورها که منافعشان در ادامه جنگ در افغانستان است، می خواهند با حمایت از گروه‌های تروریستی مشکلات قومی و مذهبی در این کشور به وجود آورند.

این کارشناس تصریح کرد، مساله اصلی این است که شهروندان باید با نیروهای امنیتی برای تامین امنیت به ویژه در مراسم محرم به طور جدی همکاری کنند چرا که بدون همکاری مردم ، تامین امنیت کامل بسیار دشوار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه