English

رئیس جمهور آمریکا:

عادی سازی رابطه اسرائیل و عربستان بعید است/اوکراین برای عضویت در ناتو آماده نیست

رئیس جمهور آمریکا گفت که اوکراین هنوز برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آماده نیست.

عادی سازی رابطه اسرائیل و عربستان بعید است/اوکراین برای عضویت در ناتو آماده نیست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، جو بایدن ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اختصاصی به سی‌ان‌ان با بیان این مطلب افزود: جنگ روسیه در اوکراین باید قبل از بررسی امکان عضویت کی‌یف در پیمان ناتو به پایان برسد.

بایدن اظهار داشت: اگرچه بحث درباره عضویت قریب‌الوقوع اوکراین در ناتو زودهنگام است، اما ایالات متحده و متحدانش به ارائه امنیت و تسلیحات مورد نیاز رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی و نیروهایش برای تلاش به منظور پایان دادن به جنگ با روسیه ادامه خواهند داد.

بایدن قرار است در سفرش به اروپا در نشست سران ناتو در لیتوانی شرکت کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: فکر نمی‌کنم در ناتو درباره اینکه آیا اوکراین را به خانواده ناتو وارد کنیم یا نه، اتفاق نظر وجود داشته باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که با زلنسکی به طور طولانی در مورد این موضوع صحبت کرده و گفته ام که ایالات متحده به تامین امنیت و تسلیحات برای اوکراین، مانند اسرائیل، تا زمانی که این جنگ ادامه داشته باشد، ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره تلاش‌های جاری برای عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو در چارچوب طرح صلح ابراهیم گفت: اسرائیل و عربستان سعودی فاصله زیادی تا عادی سازی روابط دارند.

وزیر انرژی اسرائیل ماه گذشته مخالفت خود را با ایده عربستان سعودی برای توسعه یک برنامه هسته‌ای غیرنظامی به عنوان بخشی از هرگونه ایجاد روابط بین دو کشور با میانجیگری ایالات متحده ابراز کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه