English

آمریکا و کره جنوبی برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول ایران مذاکره کردند

براساس اعلام رسانه‌های کره جنوبی، سئول و واشنگتن در حال مذاکره درباره راه‌هایی برای آزادسازی پول‌های مسدودشده در کره جنوبی هستند.

آمریکا و کره جنوبی برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول ایران مذاکره کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از نشریه کوریا اکونومیک دیلی، منابع دیپلماتیک و دولتی کره جنوبی اعلام کرد: کره جنوبی و آمریکا در حال مذاکره درباره راه‌هایی برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول ایران هستند که در این کره جنوبی مسدود شده است.

منابع دیپلماتیک و دولتی در سئول روز دوشنبه به این نشریه گفته‌اند که مقامات دولت کره جنوبی و ایالات متحده با رهبری مقامات واشنگتن هم‌اکنون درگیر بحث‌های کاری برای آزادسازی منابع مالی ایران هستند.

یک مقام دولتی کره جنوبی دراین‌باره افزود: اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ما انتظار داریم که روابط تیره ما با ایران به میزان قابل توجهی بهبود یابد.

به گفته منابع این نشریه «در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات، پول مسدود شده به شعب بانک‌های ایرانی در کشورهای همسایه در خاورمیانه منتقل می‌شود و نه مستقیم به ایران منتقل شود تا نحوه استفاده از آن تحت نظارت باشد.»

کوریا اکونومیک دیلی در ادامه مدعی شد که «برخی رسانه‌های محلی در خاورمیانه گزارش داده‌اند که انتقال سرمایه‌های ایران در کره با این شرایط انجام خواهد شد که تهران یک گروگان آمریکایی را که به اتهام جاسوسی در ایران نگهداری می‌شود آزاد کند و سطح غنی‌سازی اورانیوم را تا ۶۰ درصد محدود کند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی