English

رئیس‌جمهور روسیه در مراسم امضای سند احداث خط ریلی رشت - آستارا؛

موافقت ایران - روسیه در جهت تکمیل کریدور شمال-جنوب آغاز پروژه عظیمی است / مسیرهای جهانی حمل و نقل را تنوع ببخشیم

رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در مراسم امضای سند احداث خط ریلی راهبردی رشت - آستارا، گفت: موافقت ایران - روسیه در جهت تکمیل کریدور شمال-جنوب آغاز پروژه عظیمی است.

موافقت ایران - روسیه در جهت تکمیل کریدور شمال-جنوب آغاز پروژه عظیمی است / مسیرهای جهانی حمل و نقل را تنوع ببخشیم

به گزارش خبرگزاری موج، ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در مراسم امضای سند احداث خط ریلی راهبردی رشت - آستارا، گفت: کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب سهم قابل توجهی در تأمین امنیت غذایی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و در حال حاضر این ایده که سابقه ۲۰ ساله دارد، اجرایی می‌شود.

پوتین با بیان اینکه این کریدور به ما این فرصت را می‌دهد که حمل و نقل بدون وقفه‌ای را داشته باشیم، مطرح کرد: امیدوارم با راه‌اندازی این کریدور بتوان مواد غذایی و محصولات کشاورزی و همچنین سایر محصولات دیگر را میان کشورهای حوزه خزر و حاشیه خلیج فارس مبادله کرد.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: این کریدور فقط آغاز کار برای افزایش ظرفیت مسیر شمال - جنوب است و مسیرهای دیگری نیز وجود دارد که امیدواریم در آینده توسعه یابند.

وی بیان کرد: ارسال کالاها از طریق این کریدور به ما امتیازهای رقابتی ارائه می‌دهد و این امکان را می‌دهد که ما مسیرهای جهانی حمل و نقل را تنوع ببخشیم.

رئیس جمهور روسیه گفت: بنابراین برای ارسال کالاها از طریق این کریدور علاوه بر اینکه شاهد صرفه جویی در زمان ارسال کالاها هستیم به افزایش حجم مبادله کالاها نیز کمک می‌کند.

پوتین تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای این کریدور حمل و نقل بهبود وضعیت اشتغال برای دو کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در اسرع وقت متن موافقت نامه همکاری سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان در خصوص حوزه‌های ایستگاه‌های راه آهن با آذربایجان را نهایی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه