English

پوتین بر تمایل روسیه به توسعه همکاری‌ با جهان اسلام تاکید کرد

رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به‌مناسبت برگزاری نشست «روسیه- جهان اسلام: مجمع کازان ۲۰۲۳»، بر تمایل مسکو به توسعه همکاری‌ با جهان اسلام تأکید کرد.

پوتین بر تمایل روسیه به توسعه همکاری‌ با جهان اسلام تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه به مناسبت نشست «روسیه- جهان اسلام: مجمع کازان ۲۰۲۳» که با حضور نمایندگان اقتصادی روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در روزهای ۱۸ تا ۲۰ ماه جاری میلادی (۲۸ تا ۳۰ اردیبهست ماه) برگزار خواهد شد، پیامی منتشر کرد.

ولادیمیر پوتین در پیام خود با اشاره به توسعه سریع و موفقیت‌ های ملموس جهان اسلام در امور تجاری و مالی اعلام کرد که روسیه تمایل دارد همکاری‌ های خود با کشورهای اسلامی را توسعه دهد.

رئیس‌ جمهور روسیه با بیان اینکه درهای روسیه برای گسترده‌ ترین همکاری تجاری و انسانی با این کشورها باز است، تاکید کرد: خواستار تقویت روابط موجود، جذب شرکای جدید، ایجاد زنجیره‌ های جدید لجستیکی و تشویق همکاری زراعی و صنعتی هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: معتقدم که فعالیت‌های مجمع کازان و گروه چشم‌ انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام باعث تعمیق هر چه بیشتر تعامل میان جوامع تجاری روسیه و کشورهای مسلمان شده و فرصت‌ های جدیدی را برای پروژه‌ های مشترک در سطح منطقه‌ ای بین دولتی فراهم خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه