English

واکنش وزارت خارجه سوریه

سوریه همپای رویکرد کنونی اتحادیه عرب پیش خواهد رفت

وزارت خارجه سوریه امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای به تصمیم شورای اتحادیه عرب جهت بازگشت دمشق به این اتحادیه واکنش نشان داد.

سوریه همپای رویکرد کنونی اتحادیه عرب پیش خواهد رفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سوریه رویکردهای مثبت که در حال حاضر در منطقه عربی در جریان است و به نفع تمامی کشورهای عربی و به نفع تحقق ثبات و امنیت و شکوفایی ملت‌ها است، دنبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: در این چارچوب، سوریه با اهتمام، قطعنامه صادره از نشست شورای اتحادیه عرب در نشست فوق العاده آن در سطح وزرای خارجه در مقر دبیرکلی اتحادیه در تاریخ هفتم مه ۲۰۲۳ درخصوص ازسرگیری مشارکت هیات‌های دولت سوریه در نشست‌های شورای اتحادیه عرب و تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته به آن را دنبال کرد و بر اهمیت گفتگو و همکاری مشترک جهت رویارویی با چالش‌هایی که کشورهای عربی با آن مواجه هستند، تاکید می‌کند.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: سوریه که عضو موسس اتحادیه عرب است، بر موضع مداوم خود جهت لزوم تقویت همکاری عربی مشترک تاکید دارد و تصریح می‌کند که مرحله آتی می‌طلبد که رویکرد عربی کارآمد و سازنده‌ای در سطح دوجانبه و چندجانبه بر مبنای اصل گفتگو و احترام متقابل و منافع مشترک کشورهای عربی صورت بگیرد.

 

بیشتر بخوانید:

اتحادیه عرب با بازگشت سوریه به این اتحادیه موافقت کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه