English

حکم بازداشت هتاک به قرآن کریم در سوئد صادر شد

حکم بازداشت «راسموس پالودان» راستگرای افراطی سوئدی-دانمارکی و رهبر یک حزب راست افراطی که پیشتر به قرآن اهانت کرد و آن را به آتش کشید، توسط سوئد صادر شد.

حکم بازداشت هتاک به قرآن کریم در سوئد صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادستان سوئد حکم بازداشت پالودان، عامل هتاکی به قرآن، کتاب مقدس مسلمانان را به ظن "چندین جنایت" صادر کرد.

دفتر دادستانی سوئد اعلام کرد: طی دو ماه گذشته، پالودان به‌دلیل "انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه گروهی از مردم، اهانت و حمله آشکار به یک مقام" مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت.

راسموس پالودان ادعا کرد: پلیس سوئد در کل و پلیس مالمو به شکلی خاص نمی‌خواهند از من حمایت کنند. رفتن به سوئد برای من خطرناک است. من می‌خواهم به کمک پلیس دانمارک به طور مجازی از این کشور شهادت دهم.

راسموس پالودان، راستگرای افراطی سوئدی-دانمارکی و رهبر حزب راست افراطی "استرام کرس" ۲۱ ژانویه سال جاری میلادی به قرآن، کتاب مقدس مسلمانان در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم اهانت کرد و آن را به آتش کشید. آنکارا قویا به این اقدام اعتراض کرد و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد که سوئد دیگر نمی‌تواند به حمایت ترکیه از پیوستنش به ناتو تکیه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه