English

مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان می‌رود

مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا گفت که برای تقویت روابط غالبا تیره با ریاض او ظرف روزهای آینده برای گفت‌وگو با رهبران عربستان سعودی به این کشور سفر خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان می‌رود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از القدس العربی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تایید کرد که آمریکا همچنان برای رسیدن به هدف انعقاد توافق برای عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل تلاش می‌کند.

سالیوان در اظهاراتی به موسسه واشنگتن در امور سیاست خاور نزدیک، همچنین گفت که نمایندگان هند و امارات از عربستان سعودی دیدن خواهند کرد تا در مورد زمینه‌های جدید همکاری بین دهلی نو و خلیج فارس و همچنین ایالات متحده و بقیه کشورهای منطقه گفت‌وگو کنند.

او با صحبت از یک "کارزار بازدارندگی و دیپلماسی" که دو سال پیش توسط دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هدایت شد، گفت: "تعهد ما به منطقه خاورمیانه تزلزل ناپذیر است."

وی در ادامه ادعا کرد: «ما در عین حال استراتژی واقع‌بینانه و عمل‌گرایانه‌ای داریم که بر اساس «اصول اساسی» مشارکت، بازدارندگی، دیپلماسی، تنش زدایی، یکپارچگی و دفاع از ارزش‌ها است.

علاوه بر این، سالیوان گفت که روز چهارشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با همتای اسرائیلی خود صحبت کرده است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، برای مدتی به این گفت‌وگو پیوسته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی