English

بایدن هشتاد ساله رسماً نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

بایدن روز سه شنبه رسما اعلام کرد که به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری خواهد بود، با این استدلال که دموکراسی آمریکایی همچنان با تهدیدی عمیق از سوی دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مواجه است.

بایدن هشتاد ساله رسماً نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از نیویورک تایمز، جو بایدن رسماً اعلام کرد که به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری خواهد بود و خود را به عنوان بهترین دموکرات معرفی کرد که بتواند دونالد جی ترامپ را از بازپس گیری کاخ سفید باز دارد.

بایدن در ویدئویی که صبح سه شنبه در اینترنت منتشر شد، نامزدی خود را برای دومین دوره چهار ساله اعلام کرد و از رای دهندگان خواست که به او اجازه دهند "این کار را تمام کند".

بایدن در این ویدئو به نام ترامپ اشاره نمی کند. اما ویدئو با صحنه‌هایی از حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آغاز می‌شود. هنگامی که بایدن کلمات "ماگا افراطی" را می گوید، صفحه، تصویری از ترامپ را در حالی که بازویش روی شانه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، یکی دیگر از رقبای بالقوه جمهوریخواه است، چشمک می زند.

بایدن می گوید: «هر نسلی از آمریکایی‌ها با لحظه ای روبرو شده‌اند که مجبور بوده‌اند از دموکراسی دفاع کنند. برای آزادی های شخصی خود بایستید. برای حق رای و حقوق مدنی ما بایستید. و این لحظه ماست. به همین دلیل است که من برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده نامزد می شوم. به ما بپیوند. بیایید کار را تمام کنیم.»

وی در ادامه می گوید: 'آزادی. آزادی شخصی اساس و پایه آن است که نشان دهد ما آمریکایی‌ها چه کسانی هستیم، هیچ چیز مهمتری نیست هیچ چیز مقدس‌تر از این نیست. این کار اولین دوره من بود: مبارزه برای دموکراسی. این موضوع نباید قرمز یا آبی باشد. برای حفظ حقوقمان برای اطمینان از اینکه با همه افراد در این کشور به یک اندازه رفتار می شود. و اینکه همه در ساختن آن فرصت مناسبی دارند. اما در سراسر کشور، افراط گرایان MAGA صف می کشند تا این آزادی‌های اساسی را از بین ببرند: کاهش امنیت اجتماعی که برای تمام زندگی خود برای آن پرداخت کرده‌اید در حالی که مالیات افراد بسیار ثروتمند را کاهش می دهید. دیکته کردن تصمیمات مربوط به مراقبت‌های بهداشتی که زنان می‌توانند اتخاذ کنند، ممنوع کردن کتاب‌ها، و گفتن به مردم که می‌توانند دوستشان داشته باشند. همه این‌ها در حالی که رای دادن را برای شما دشوارتر می‌کند.

بایدن می‌گوید: وقتی چهار سال پیش برای ریاست جمهوری نامزد شدم، گفتم ما در نبردی برای روح آمریکا هستیم. و ما هنوز هستیم. سوالی که ما با آن روبرو هستیم این است که آیا در سال های آینده آزادی بیشتری داریم یا آزادی کمتری؟ حقوق بیشتر یا کمتر.

دستیاران گفتند که انتظار می رود بایدن همان موضوعاتی را که ماه‌ها روی آن تمرکز کرده بود ادامه دهد: ادعای اعتبار برای بهبود اقتصاد و حمله به جمهوری خواهان در مورد سقط جنین، کاهش مالیات، اسلحه و عدم تحمل.

یکی از چیزهایی که به سرعت شروع می شود، جمع آوری سرمایه است. کمک کنندگان ارشد رئیس جمهور برای شروع جمع آوری پول به نشستی در واشنگتن در روز جمعه دعوت شده‌اند. بایدن جولی چاوز رودریگز، مشاور ارشد کاخ سفید را به عنوان مدیر ستاد انتخاباتی خود انتخاب کرده است. کوئنتین فولکس که در سال ۲۰۲۲ کمپین سناتور رافائل وارنوک از جورجیا را مدیریت کرد، معاون او خواهد بود. اما سایر اعضای حلقه درونی بایدن - از جمله جن اومالی دیلون، مدیر ستاد انتخاباتی قبلی او و آنیتا دان، استاد ارتباطات او - فعلا در کاخ سفید خواهند ماند.

تیم بایدن شرط بندی کرده است که رقیب او احتمالا ترامپ خواهد بود و بر همین اساس در حال آماده شدن هستند. اما رئیس جمهور در حال حاضر شروع به تشدید انتقادات خود از همه جمهوری خواهان کرده است و آنها را "تندروهای MAGA" خوانده است.

بایدن در حال حاضر مسن ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است و اگر دوباره پیروز شود، در پایان دوره دوم ریاست جمهوری ۸۶ ساله خواهد شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه