English

وزیر خارجه مصر:

ارتقاء روابط تهران و قاهره به نتایج توافق ایران و عربستان بستگی دارد

وزیر امور خارجه مصر گفت: گسترش روابط کشورش با ایران به ارزیابی توافق اخیر تهران و ریاض بستگی دارد.

ارتقاء روابط تهران و قاهره به نتایج توافق ایران و عربستان بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر که اخیرا سفری به آنکارا داشته است در مسیر برگشت به کشورش در داخل هواپیما در گفت‌وگو با نشات الدیهی، خبرنگار مصری تاکید کرد که گسترش روابط تهران و قاهره به ارزیابی توافق اخیرا ایران و عربستان بستگی دارد.

وی درمورد احتمال گسترش روابط کشورش با تهران گفت که توافقات انجام شده میان ایران و عربستان بسیار مهم است و باید آن ها را ارزیابی کرد.

شکری گفت که در نشست جده در یک فرصت از مزایای تحولات روابط ایران و عربستان مطلع خواهد شد.

وزیر خارجه مصر گفت که قاهره این تحولات را ارزیابی خواهد کرد و در چارچوب همین ارزیابی گام های بررسی شده ای اتخاذ خواهد کرد.

اخیرا خبرگزاری المعلومه به نقل از یک دیپلمات بلند پایه عراقی در مصر گزارش داد که عراق و پادشاهی عمان در تلاش هستند تا میان تهران و قاهره برای بازگرداندن روابط میان این دو کشور میانجی‌گری کنند.

این دیپلمات در ادامه گفت که مصر از این میانجی‌گری، به‌ویژه میانجی‌گری عراق استقبال می‌کند چراکه دو کشور روابط خوبی با یکدیگر دارند اما قاهره تحولات منطقه را نیز زیر نظر دارد.

وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه تأیید کرد که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تحول مثبت و رو به جلو با هدف تحکیم روابط بین مردم ایران و مصر و به‌علاوه از هرگونه گشایش مصر در قبال ایران استقبال می‌کند و اعمال هرگونه محدودیت برای سفر شهروندان مصری به ایران را تکذیب کرد.

روابط میان ایران و مصر پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ در پی اقدام قاهره برای امضای قرارداد کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی رو به وخامت رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه