English

آمریکا مدعی شد:

در مسیر توافق با ایران شرکای انگلیسی، فرانسوی و آلمانی خود را فراموش نمی‌کنیم

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره ادعای یک رسانه آمریکایی مبنی بر گفتگوی با شرکایش درباره توافق موقت با ایران، گفت که ما در در تماس دائمی با متحدان و شرکای خود درباره ایران هستیم.

در مسیر توافق با ایران شرکای انگلیسی، فرانسوی و آلمانی خود را فراموش نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد پیشنهاد توافق موقت میان آمریکا و ایران که از سوی اکسیوس گزارش شده بود به فاکس نیوز گفت: ما در تماس دائمی با متحدان و شرکای خود از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان هستیم، اما قصد نداریم جزئیات گفتگوهای دیپلماتیک را بیان کنیم یا به شایعات پاسخ دهیم.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که نامش بیان نشده است، با تکرار ادعاها افزود: برجام از ماه سپتامبر، زمانی که ایران به توافقی که روی میز بود پشت کرد، در دستور کار ما قرار نداشته است، اما ما همچنان از دیپلماسی استقبال می کنیم.

وی اضافه کرد: همانطور که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده، ایالات متحده متعهد است که هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را ندهد. ما هیچ گزینه‌ای را حذف نکرده‌ ایم.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد گزارشی مبنی بر انجام مذاکرات محرمانه دیپلمات های فرانسه، آلمان و انگلیس با ایران در ماه گذشته در نروژ نیز گفت: ما در تماس دائمی با متحدان و شرکای خود از جمله سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در مورد ایران هستیم. اما قرار نیست به جزئیات گفتگوهای دیپلماتیک بپردازیم یا به شایعاتی که بسیاری از آنها دروغ هستند پاسخ دهیم. به عنوان مثال، از ماه اوت تاکنون هیچ نشستی بین گروه ۵+۱ و ایران برگزار نشده است.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درعین حال ادعا کرد: البته ما همچنان نگران گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران از جمله فعالیت سانتریفیوژهای پیشرفته و انباشت اورانیوم غنی سازی شده در سطح بالا هستیم. ایران هیچ هدف مسالمت‌آمیز معتبری از انجام این فعالیت‌ها ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه