English

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان:

اقدامات انجام گرفته از سوی آذربایجان، پاسخی به اقدامات تحریک‌آمیز ایران بوده است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات دستگاه دیپلماسی ایران درباره اخراج چهار کارمند سفارت ایران در باکو گفت: روابط آذربایجان با همسایگانش بر اساس اصل رابطه متقابل است و باکو هیچ گاه تمایلی به قطع این روابط نداشته است.

اقدامات انجام گرفته از سوی آذربایجان، پاسخی به اقدامات تحریک‌آمیز ایران بوده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری ترند، آیخان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اظهارات ناصر کنعانی، همتای ایرانی‌اش درباره «نامطلوب» تلقی شدن چهار نفر از کارمندان سفارت ایران از سوی باکو و درخواست از آن‌ها برای ترک جمهوری آذربایجان را جانب‌دارانه و احساسی خواند.

حاجی‌زاده درباره واکنش ایران که این اقدام باکو را «مغایر با اصول همسایگی» خوانده بود، مدعی شد که آن چه فعالیت‌های غیرقانونی در خاک آذربایجان می‌خواند با روابط همسایگی خوب در تضاد است و در چارچوب کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک، اقدام متقابل انجام شده است.

او گفت، روابط آذربایجان با همسایگانش بر اساس اصل رابطه متقابل است و باکو هیچ گاه تمایلی به قطع این روابط نداشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان با ادعایی علیه ایران، گفت: اقدامات لازم انجام گرفته از سوی آذربایجان، پاسخی به اقدامات تحریک‌آمیز بوده است.»

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیدعباس موسوی سفیرایران در آذربایجان، ششم آوریل (۱۷ فروردین) به این وزارت‌خانه فراخوانده شد.

در این بیانیه آمده است که مراتب «نارضایتی شدید» به دلیل آن‌چه «اقدامات تحریک‌آمیز اخیر ایران در قبال آذربایجان» خوانده شده است، به موسوی ابلاغ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه