English

سیدحسن نصرالله:

حاج صالح نقش مهمی در مقابله در مقابله با جاسوسان اسرائیلی داشت

دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت «حاج اسد محمود صغیر»(حاج صالح) در مجتمع امام مجتبی(ع) در جنوب بیروت گفت: حاج صالح نقش مهمی در متلاشی کردن شبکه های جاسوسی اسرائیل داشت.

حاج صالح نقش مهمی در مقابله در مقابله با جاسوسان اسرائیلی داشت

به گزارش خبرگزاری موج، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود مراسم گرامیداشت «حاج اسد محمود صغیر» در مجتمع امام مجتبی (ع) در جنوب بیروت گفت: به خانواده فرمانده مجاهد حاج اسد محمود صغیر تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: حاج صالح از زمان شکل گیری حزب الله به آن ملحق شد و به سن تکلیف رسید و او فرزند حزب الله است. همه کسانی که از ابتدای این روند به حزب الله ملحق شدند و از روزهای نخست به آن پیوستند از نسل موسس و بنیانگذار حزب الله هستند و حاج صالح هم یکی از آنهاست.

نصرالله تاکید کرد: آنها در ایام پرمخاطره و دشواری به حزب الله ملحق شدند؛ ایامی که در پی پیروزی بودند و شهادت در برابر آنها قرار داشت. من حاج صالح را ظرف سالیان طولانی می شناختم. او مومن متدین و پرهیزگار و زاهدی بود که به دنبال متعلقات مادی نبود. او برادری متواضع و مودب و بسیار باهوش بود. او به غیر از حزب الله به موضوع دیگری فکر نمی کرد. خود را وقف خدمت به حزب الله کرده بود.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: حاج صالح دوره های فرهنگی و امنیتی عالی را طی کرد و از مجاهد و رزمنده به یکی از فرماندهان مهم و به دور از رسانه تبدیل شد. وی با کفایت و هوش در کنار حاج عماد تا زمان شهادت نقش مهمی را ایفا کرد. وی به وظیفه خود در بُعد امنیتی برای مدت طولانی به خوبی عمل کرد و وظیفه او بسیار مهم بود.

وی تاکید کرد: حاج صالح در خنثی سازی شبکه های اسرائیلی و کشف جاسوسان اسرائیلی نقش اساسی داشت. او در خنثی سازی خودروهای بمبگذاری شده نقش اساسی داشت.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: از طریق دیدگاهمان و درک و فهم مان از ماهیت نبرد در سوریه و روند امور و اعترافاتی که از سوی مقامات عالی رتبه دنیا بیان شد، مشخص شد که دیدگاه ما درست بود. ماهیت نبرد در سوریه نیاز داشت که گروهی بزرگ از رزمندگان از لبنان بروند و در راس آنها فرماندهان نظامی و امنیتی قرار داشت که حاج صالح نقش اساسی داشت.

وی افزود: پس از شهادت سید ذوالفقار، حاج صالح مسئولیت مستقیم در سوریه را برعهده گرفت و از جمله پرونده هایی که عهده دار آن بود، مقابله با گروههای تکفیری از حیث امنیتی و کشف آنها و نقش او در متلاشی کردن و انهدام شبکه های جاسوسی اسرائیلی بود.

نصرالله تصریح کرد: حاج صالح مسئول پرونده حفاظت از منطقه سیده زینب (س) بود. حاج صالح از زمان رفتن به سوریه لحظه ای از کار نایستاد. همه کسانی که در دمشق و منطقه زینبیه جنگیدند در پاسداری از آن نقش آفرینی کردند. از جمله پرونده های دیگر همچنین پرونده مفقودین در سوریه بود که حاج صالح عهده دار آن بود. ما در بحث پرونده مفقودین دستاوردهای بزرگی داشتیم.

وی افزود: حاج صالح در پرونده های فلسطینی و عراقی در مراحل مقاومت عراق از سال ۲۰۳ تا ۲۰۱۱ و مرحله داعش نقش داشت. پس از شهادت سید ذوالفقار، روابط من با حاج صالح مستقیم بود و با او هنگامی که بیمار بود گفتگو کردم که استراحت کند اما او مخالفت می کرد. یک لحظه هم ماموریتش را ترک نکرد و با بیماری خود در خفا کنار می آمد.

نصرالله تاکید کرد: همانند همه شهیدانی که از دست دادیم، روزهای زندگی آنها صرف جهاد و کار شد و پس از رفتن آنها، دستاوردهایشان باقی ماند. آنچه در حال حاضر در آن به سر می بریم و دستاوردها و پیروزی ها پس از خدا به برکت این رزمندگان و جانفشانی آنهاست. حاج عماد و سید ذوالفقار و دیگران را مردم پس از رفتنشان شناختند و حاج صالح هم یکی از آنها بود.

وی افزود: برخی تصور می کنند که لبنان جزیره ای در قلب اقیانوس است و ارتباطی با آنچه در منطقه می گذرد ندارد اما لبنان از کشورهای منطقه تاثیر می پذیرد و به شکل ویژه از کشورهای همسایه مانند سوریه وفلسطین. از این رو سخن گفتن از حال و آینده سوریه و فلسطین به مثابه سخن گفتن از حال و آینده لبنان است.

نصرالله تاکید کرد: برخی دیدگاه دیگری دارند و تصور می کنند که تحولات سوریه و فلسطین ربطی به لبنان ندارد و این تحولات کشورهای حوزه خلیج فارس است که در اوضاع لبنان دخیل است.

وی افزود: سوریه امن و باثبات و بدون تحریم و با رشد اقتصادی تاثیرات بزرگی بر لبنان و فلسطین دارد که هرکه این حقیقت را قبول ندارد، واقع بین نیست. تصور کنید که در همسایگی ما فلسطین بدون اسرائیل باشد آنگاه اوضاع لبنان چگونه خواهد بود.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: جنگ تمام عیار علیه سوریه شکست خورد اما من از پیروزی کامل سخن نمی گویم زیرا هنوز پرونده هایی وجود دارد.

نصرالله افزود: همه ما جایگاه سوریه را از ابتدای درگیری عربی-اسرائیلی به ویژه در ۵۰ سال گذشته می دانیم. سوریه همواره رکن اصلی در جبهه نبرد با دشمن صهیونیست قرار داشته است و اساس محور مقاومت است و به رغم جنگ تمام عیار این رویه ادامه خواهد داشت.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: شمار زیادی از تحلیلگران می گویند که سوریه به آغوش عربی خود بازخواهد گشت و از محور مقاومت خارج خواهد شد و این نادرست است. سوریه قلب محور مقاومت است. در سال دوم جنگ علیه آن به دمشق پیشنهاد شد که از نبرد با دشمن صهیونیست دست بردارد و رهبران سوریه مخالفت کردند.

وی افزود: روی آوردن به سوریه در واقع اذعان به پیروزی سوریه و اعلام یاس و ناامیدی است. ما در حزب الله و دیگر دوستان در محور مقاومت هنگامی که هیئت های عربی و غربی را در دمشق می بینیم احساس خوشایندی داریم.

نصرالله تاکید کرد: روابط اعتماد مبتنی بر خون است و هنگامی که در سوریه جنگیدیم این نبرد پیونده های اعتماد را قوی کرد و هیچ تحلیلگر سخیفی یا هر طرف دیگری نمی تواند در این رابطه خدشه وارد کند. 

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: درست این است که بگوییم بازگشت اعراب به سوریه زیرا سوریه اتحادیه عرب را ترک نکرده بود. در آخرین سال از دوره ترامپ برخی کشورهای عربی قبول کردند که سفارتخانه های خود را بازگشایی کنند و در آن زمان وزیر خارجه آمریکا مجبور به ممانعت از این ارتباط شد. تاکنون بسیاری از کشورهای عربی مایل به از سرگیری روابط خود با سوریه شده اند اما مانع بزرگ استکبار آمریکایی است.

نصرالله تاکید کرد: اگر امکان حل آنچه در شمال سوریه می گذرد از طریق گفتگو وجود دارد این بسیار هم خوب است و جای نگرانی برای احدی وجود ندارد. هنگامی که واشنگتن روی آوردن کشورهای عربی به سوریه را دید اعلام کرد که فقط در بحث زلزله امکان ارتباط وجود دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: تلاشهای به ویژه در سالهای اخیر جریان داشته که ایران به سوریه کمک کرده است و هم اکنون بر آن سیطره دارد. آنها به طور جدی این را می گویند و می دانند که دروغ می گویند. اینکه گفته می شود ایران سوریه را کمک کرده است و هم اکنون بر آن چنگ انداخته است، دروغ و گمراه کننده است.

وی افزود: با کمال صداقت می گویم که سوریه تصمیم گیرنده است و حاکمیت و آزادی عمل خود را دارد. سوریه با دوستان مشورت می کند اما تصمیم گیرنده خودش است. ایران هنگامی که جنگ تمام عیار علیه سوریه به راه افتاد موضع تاریخی اتخاذ کرد و در کنار سوریه قرار گرفت تا از آن حمایت کند تا سوریه برای مردمش و مقدسات در فلسطین بماند. یکی از بهانه های کشورهای عربی این است که به سوریه می رویم تا آنرا از ایران نجات دهیم.

نصرالله گفت: سوریه سرسپرده آمریکا نیست و طبق منافع خود عمل می کند. اگر پایداری سوریه نبود خیلی وقت پیش سازش رخ می داد اما حمایت سوریه از جنبش های مقاومت معادلات را تغییر داد. اگر مقاومت در لبنان در سال ۲۰۰۶ شکست می خورد گام بعدی اشغال نظامی سوریه از سوی آمریکا و اسرائیل بود اما این تحرک شکست خورد.

وی اعلام کرد: همه اعترافات و حرفهای سفیر آمریکا در آن حکایت از آن داشت که آمریکا نبرد در سوریه را به پیش می برد و صندوقهای عربی حامی بودند و بایدن به حجم میلیاردها دلاری که کشورهای عربی در جنگ سوریه هزینه کردند، اذعان کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: پایگاههای آمریکایی در شرق فرات مانع از آزادسازی شرق فرات می شود. آمریکا که دنیا را سازمانهای تروریستی می داند حامی داعشی هاست که مرتکب جنایات در شمال سوریه شدند. آمریکا مانع از عادی سازی روابط کشورها با دمشق می شود و در حال حاضر از سلاح قانون سزار استفاده می کند.

ادامه دارد...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه