English

در بیانیه ضد ایرانی مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس؛

ایران حامی تروریسم است

آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ ضد ایرانی مشترک خود ایران را حامی تروریسم، استفاده از موشک‌های پیشرفته، تسلیحات سایبری و پهپادی و اشاعه آنها در منطقه و جهان عنوان نمودند و آن را محکوم کردند.

ایران حامی تروریسم است

به گزارش خبرگزاری موج، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و آمریکا پس از پایان نشست مشترک خود در ریاض بیانیه‌ای مشترک منتشر و در آن ادعاهای واهی و خصمانه خود علیه ایران را تکرار کردند.

به نوشته روزنامه سعودی گزِت، در این بیانیه آنچه سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، حمایت از تروریسم، استفاده از موشک‌های پیشرفته، تسلیحات سایبری و پهپادی و اشاعه آنها در منطقه و جهان عنوان شده است را محکوم کردند.

اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) و آمریکا در ادامه بیانیه‌شان عزم مشترک خود را برای کمک به امنیت و ثبات منطقه تحت چارچوب همکاری استراتژیک شورای همکاری خلیج (فارس) و ایالات متحده مورد تأیید قرار دارند.

آنها همچنین در این بیانیه بدون اشاره به حملات تجاوزکارانه و غیرانسانی عربستان سعودی علیه مردم بیگناه یمن و حمایت برخی کشورهای عربی و غرب از این تجاوزات مدعی شدند که ایران همچنان به ارائه تسلیحات و موشک به حوثی‌ها در یمن ادامه می‌دهد که بنابر ادعاهای آنها موجب طولانی‌تر شدن جنگ در یمن شده است.

اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) و آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه از تهران خواستند که به طور کامل و موثر با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

در این بیانیه با تکیه بر ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای  کشورمان آمده است که ایالات متحده بار دیگر بر تعهد رئیس جمهور بایدن به عدم اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

همچنین در این بیانیه، ایالات متحده و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) تعهد خود را به گسترش همکاری‌های دفاعی و قابلیت همکاری برای ارتقای توانمندی‌های خود برای محدود کردن آنچه توانایی ایران برای انجام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و بازدارندگی آن از انجام اقدامات تجاوزکارانه در آینده خواندند، اعلام کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی