English

یک هفته پس از زلزله ترکیه و سوریه آمار قربانیان به۳۱ هزار نفر رسید

پس از گذشت یک هفته از زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه، گزارش‌ها و آمارهای منتشرشده حاکی از آن است که تعداد جان‌باختگان این زلزله به بیش از ۳۱ هزار نفر رسیده است.

یک هفته پس از زلزله ترکیه و سوریه آمار قربانیان به۳۱ هزار نفر رسید

به گزارش خبرگزاری موج، پس از گذشت یک هفته از زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه، گزارش‌ها و آمارهای منتشرشده حاکی از آن است که تعداد جان‌باختگان این زلزله به بیش از ۳۱ هزار نفر رسیده و شهروندان از امدادرسانی‌‌ها ناراضی هستند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه روز دوشنبه هفته گذشته، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

آژانس مدیریت حوادث اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه (آفاد)، امروز دوشنبه، در جدیدترین گزارش خود از تلفات زلزله این کشور اعلام کرد تعداد قربانیان زمین‌لرزه‌های قدرتمند هفته گذشته در جنوب ترکیه به ۳۱ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است.

طبق اعلام این مرکز، ۲۴۱۲ پس‌لرزه پس از روز اول زمین‌لرزه در ترکیه ثبت شده و ۱۴۷ هزار و ۹۳۴ نفر از مناطق زلزله‌زده خارج شده‌اند.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان‌ ملل در مسائل انسانی و امداد اضطراری که شنبه وارد «قهرمان مرعش» کانون اولین زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه شد، پیش‌بینی کرد که شمار تلفات زمین‌لرزه شدید ترکیه و سوریه «دو برابر یا بیشتر» خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که علی‌رغم سرما و یخبندان، ده‌ها هزار تن از امدادگران در حال جست‌و‌جو در میان آوارها هستند و این در حالی است که سرمای شدید، رنج و غم میلیون‌ها نیازمند به کمک در ترکیه را تشدید کرده است.

 

کندی و تعلل امدادرسانی در ترکیه

مردم در مناطق زلزله‌زده ترکیه از کم‌کاری گروه‌های امدادی مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) در جمع آوری آوارهای برجای مانده از زلزله اخیر در جنوب این کشور گلایه می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه در مرز 30 هزار نفر

کشته های زلزله ترکیه و سوریه می‌تواند دوبرابر شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه