English

به بهانه فروش ۴ پهپاد ترک به قرقیزستان

چرا مشتریان پهپاد ترکیه به سراغ پهپاد انکا می روند؟

پهپاد انکا یکی از پهپادهای اصلی ترکیه است که سرمایه گذاری بسیاری بر روی آن شده است.

چرا مشتریان پهپاد ترکیه به سراغ پهپاد انکا می روند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با گسترش دانش و فن آوری بخصوص در زمینه نظامی و دفاعی ترکیه نیز از این قافله عقب نمانده است و اقدام به ساخت و تجهیز پهپادهای خود کرده است و حتی در این زمینه نه تنها خدمتی برای خود انجام می دهد بلکه پهپادهایش را به سایر کشورها نیز می فروشد. 

بطور مثال قرقیزستان اعلام کرده است که قصد دارد 4 مدل از پهپادهای این کشور را که یکی از آن ها انکا است را خریداری کند.

اما چرا انکا مشتری های بسیاری دارد؟

ترکیه و توسعه پهپادها در این کشور

 

ترکیه در مرحله اول خریدار پهپادهای آمریکایی و اسرائیل  بود اما با توجه به درگیری هایی میان این کشور و کردهای پ.ک.ک در جنوب این کشور وجود دارد، طی سالیان اخیر کشور اقدام به توسعه پهپادهای خود کرده است، زیرا از منظر این کشور استفاده از پهپاد بسیار بااهمیت است و از این رو توسعه پهپاد در داخل ترکیه برای براورد نیاز خود در این زمینه کرد. 

در این راستا و با توجه به وضعیت این کشور، ترکیه به دو دسته پهپاد نیاز داشت؛ در مرحله نخست ، پهپاد کوچک شناسایی که با دست قابل پرتاب و قابل بازیابی باشد و مورد بعد پهپادهای بزرگ با قابلیت مداومت پرواز بالا برای گشت زنی در مرزهای  جنوبی این کشور بود که با توجه به این موضوع ترکیه در مرحله اول چند پروژه  برای دسترسی به این  گونه پهپادها  را آغاز و در نهایت به طرف پهپادهای مسلح رفت و در حال حاضر یکی از مشتریان پهپاد انکا تونس است.

معرفی پهپاد انکا

 

پهپاد انکا یکی از پهپادهای اصلی  ترکیه محسوب می شود که سرمایه گذاری بسیاری بر روی آن شده است و ترکیه این پهپاد را در دو نسخه شناسایی و مسلح توسط صنایع هوا فضای ترکیه ساخته است.

پهپاد انکا در سال 2010 پرواز کرد و در سال 2013 نیز وارد خدمت شد. 

این پهپاد دارای بالی صاف همراه با ارابه‌های  فرود جمع شونده و سکان عمودی وی شکل است. 

پهپاد انکا دارای  یک موتور پیستونی چهار سیلندر Thielert Centurion 2.0 ساخت آلمان است  که 155 اسب بخار قدرت دارد و به شکل خاص طراحی شده است تا بتواند برای شناسایی های مختلف به کار رود از این رو به غیر از دوربین دید حرارتی و مدار بسته با توان تعقیب خودکار هدف  که زیر دماغه دارد می تواند یک  رادار روزنه ساختگی  برای  تصویر  برداری  سه بعدی رادار از سطح زمین را  نیز حمل کند و مجموع بار قابل حمل آن 200 کیلوگرم است. 

پهپاد انکا دارای  بدنه ای از مواد ترکیبی است و می تواند با سرعت 217 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد و مداومت پرواز ان 24 ساعت است. سامانه اپتیکی  آن از نوع Safire 380 HD  که در اینده قرار است به نمونه ای با نام CATS جای ان را بگیرد. ه

دایت این پهپاد  توسط ماهواره صورن می گیرد.

پهپاد2

انواع مدل های پهپاد انکا

 

این پرنده دارای چندین مدل مختلف است که شامل انکا مدل A نسخه  شناسایی معمولی دارای دوربین اپتیکی  و 24 ساعت مدامت پرواز که دارای موتور پیستونی است.

انکا تی پی که دارای  یک ورودی هوا بر روی بدنه است و میتواند به سرعت 450 کیلومتر  بر ساعت هم برسد.

انکا بلوک بی که در سال 2015 اولین پرواز خود را انجام داد و به غیر از اپتیک زیر دماغه دارای یک رادار نقشه بردار نیز زیر بدنه است و دارای یک خلبان خودکار برای پرواز خودکار در تمام طول ماموریت است . 

مدل دیگر انکا مدل اس  که جدیدترین نسخه تولیدی این پهپاد است و شامل یک موتور جدید و الکترونیک پیشرفته تر است. این نسخه  نمونه مسلح هدایت ماهواره ای  این پهپاد است که دارای  دو جایگاه  زیر بال های(یکی زیر هر بال) برای حمل تا دو غلاف  هر یک با چهار راکت هدایت لیزری 70 م م و یا  موشک ضد تانک هدایت اپتیک میزارک و یا موشک هواپرتاب هدایت  MAM که در دو نسخه ال و ام  که نسخه ال دارای  کلاهک 10 کیلوگرمی و وزن کامل 22 کیلوگرم و توان نفوذ در 1000 م م زره  و نسخه ام که دارای  کلاهک 2 کیلوگرمی است  و هر دو هشت کیلومتر برد دارند و قرار است در اینده موتور پیستونی ملی با نام PD-170 روی این پهپاد نصب شود که دارای 170 اسب بخار قدرت است.

دانستنی هایی درباره پهپاد Anka-3

 

شرکت صنایع دفاع ترکیه به‌تازگی جدیدترین تصاویر از نسل جدید پهپادهای خود را منتشر کرده است که به ادعای سازندگان، این بال پرنده قادر است توانایی‌های نظامی کشور ترکیه در هوا را به سطحی جدید ارتقا دهد.

پهپاد Anka-3 از یک موتور جت توربو فن برخوردار بوده و حداکثر وزن برخاست 7000 کیلوگرم خواهد داشت.

پهپاد Anka-3 علاوه بر قابلیت حمل سنسورها و سایر ادوات نظارتی، توانایی حمل اسلحه هم دارد و معاون رییس جمهور ترکیه، فوات اوکتای اعلام کرده که پهپاد آنکا 3 ترکیه قادر به حمله به سیستم ضدهوایی دشمن خواهد بود و براساس گزارش های منتشر شده، نخستین پرواز آن‌ در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد. 

این پهپاد از حیث مشخصات ظاهری بسیار شبیه به پهپاد ایکس ۴۷ بی نورثروپ گرومن است که نخستین پروازش را دوازده سال پیش انجام داده و سرعت کروز تقریبا ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌کند.

البته این احتمال وجود دارد که این پهپاد وزارت دفاع ترکیه در برابر نمونه آمریکایی خود حرفی برای گفتن نداشته باشد اما در عین حال این بال پرنده شروع فوق‌العاده‌ای برای صنایع دفاعی ترکیه به شمار خواهد رفت.

پهپاد «آنکا» آخرین خرید قرقیزستان از ترکیه

 

براساس اخبار منتشر شده، دایربیک آرونبکوف، رئیس دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری قرقیزستان از خرید 4 نوع پهپاد AKSUNGUR، Bayraktar TB2، AKINCI و ANKA از ترکیه خبر داده است و با توجه به اینکه خرید 3 نوع پهپاد بیرقدار، آکینچی و آکسونگور پیشتر اعلام شده بود، اکنون مشخص شد که قرقیزستان پهپاد «آنکا» را از ترکیه خریداری کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

الجزائر دوربردترین پهپاد ترکیه را خریداری می‌کند

تجهیزات نظامی ترکیه به بندر طرابلس رسید

ترکیه؛ مرکز کنترل جدیدی در ادلب سوریه ایجاد کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه