English

تلاش اتحادیه اروپا برای دریافت غرامت از رژیم صهیونیستی

کمیسر اروپا در امور مدیریت بحران عصر چهارشنبه در اظهاراتی گفت که بروکسل بارها از رژیم صهیونیستی خواسته است تا غرامت پروژه‌هایی که توسط اتحادیه اروپا در کرانه باختری تامین مالی شده و این رژیم آنها را تخریب کرده را بپردازد.

تلاش اتحادیه اروپا برای دریافت غرامت از رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، «یانیز لنارچیچ» کمیسر مدیریت بحران اروپا در پاسخ به پرسش اعضای پارلمان اروپا در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی در تخریب پروژه‌هایی که توسط اتحادیه اروپا در منطقه "ج" کرانه باختری تامین مالی و احداث شده، گفت که او بارها از اسرائیل بابت تخریب خانه‌های ساخته‌شده با کمک مالی اتحادیه اروپا در کرانه باختری، درخواست غرامت کرده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا به فعالیت‌های عمومی از جمله بازدید مکرر از اماکن مختلف در سرزمین‌های فلسطینی تحت اشغال می‌پردازد.

کمیسر مدیریت بحران اروپا اضافه کرد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، تخریب‌ها و مصادره پروژه‌ها و طرح‌هایی که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی می‌شود را پیگیری می‌کند.

لنارچیچ خاطرنشان کرد: در این مرحله فهرستی از گزینه‌های احتمالی برای دریافت غرامت از اسرائیل برای پروژه‌هایی که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی شده و تخریب شدند، مورد بحث قرار نگرفته است.

وی در پایان گفت: شورای اروپا که تصمیمات خود را به اتفاق آرا اتخاذ می‌کند، حق دارد هر تصمیمی بر اساس تدابیر اتخاذی از سوی این اتحادیه را بگیرد.

بنابر اعلام نهادهای فلسطینی حدود ۶۶۶ هزار شهرک نشین در ۱۴۵ شهرک بزرگ و ۱۴۰ مجتمع مسکونی در کرانه باختری و از جمله قدس شرقی ساکن هستند.

امیر داود مسؤول کمیته مقاومت در برابر شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی پیش تر گفته بود که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ حدود یک هزار منزل مسکونی و سازه متعلق به فلسطینیان را در کرانه باختری و قدس اشغالی تخریب کرد.

مسؤول کمیته مقاومت در برابر شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی همچنین گفته بود: اشغالگران همچنین هشدار تخریب یک هزار و ۱۵۰ خانه در کرانه باختری را صادر کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه