English

بزرگداشت سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در بغداد برگزار شد

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی و قهرمانان مبارزه با تروریسم جهانی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان شهیدشان به همت سفارت و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

بزرگداشت سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در بغداد برگزار شد

به دگزارش خبرگزاری موج، به همت سفارت و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی و قهرمانان مبارزه با تروریسم جهانی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان شهیدشان در سالن شهید حیدر المیاحی حشد الشعبی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت کریم منصوری، قاری بین‌المللی و سرود ملی دو کشور آغاز شد و با پخش ویدیوهایی پیرامون شهدای قاده النصر ادامه یافت.

محمدکاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد  در سخنرانی خود، گفت: مجاهدت و نقش دو شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در شکست تروریسم و توطئه‌های آن فراموش نشدنی است.

وی افزود: این سرداران شهید برای مقابله با داعش تروریست، بار سنگینی بر دوش داشتند و شهید سلیمانی در همان ساعات اولیه هجوم داعش خودش را به عراق رساند.

سفیر کشورمان در عراق اظهار داشت: سردار سلیمانی مکتبی (برای مقاومت و مبارزه با تروریسم) بنا کرد که بسیاری از فرزندان منطقه از آن فارغ التحصیل شده‌اند.

حجت‌الاسلام سید عمار حکیم، دبیرکل جریان حکمت ملی عراق نیز در مراسم بزرگداشت شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: سخن از مقام شهدا و جایگاه آنها و عمق ارتباط روحی با آنها و مسیر روشنگرشان سخت است اما وفاداری ما به آنها و اصولشان، بر ما واجب می‌کند فداکاری‌ها و قهرمانی‌های نورانی آنها را برای پاکی جانمان و جاودانه کردن یاد آنها و بزرگداشت مسیر و تعهد به اصولشان، به یاد آوریم تا این میراث بزرگ را حفظ کنیم و با آنچه در توان داریم برای حفظ میهن، ارزش‌ها و اصول ثابت و اصیلمان تلاش کنیم.

وی تصریح کرد که فرماندهان پیروزی خلاصه‌ای از تجارب و قهرمانی‌ها در مبارزه تاریخی عراق و نشان شرفی در جبهه نورانی در برابر جبهه تاریک تروریسم هستند.

حجت‌الاسلام حکیم ادامه داد: ما همواره خواستار حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و تفاهم بودیم نه به روش تسویه حساب و حملات وحشیانه و ترور. خون‌‎ریزی و استفاده از خشونت تنها کینه برای کشورها به همراه خواهد داشت و قهرمانی‌های درخشانی که فرماندهان پیروزی در مبارزه با تروریسم ارائه دادند، شایسته آن بود که دیگران را از هدف قرار دادن و حذفشان به این شیوه وحشیانه باز دارد و شهادت فرماندهان پیروزی منجر به تقویت تروریسم و نه از بین رفتن آن شد.

وی ابراز امیدواری کرد که خون پاک این شهدا، پشتیبان حقیقی برای تثبیت ارزش‌های والایی باشد که خود را فدای آن کردند تا عراق امن، با ثبات، مستقل و شکوفا باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که باید همواره موضع تاریخی شرافتمندانه جمهوری اسلامی با رهبری مقتدرش امام خامنه‌ای در پیروزی ملت عراق و ایستادگی در کنار آنها و پشتیبانی آنها در مبارزه زودهنگام با تروریسم داعشی را به یاد آوریم.

پس از آن، آل کثیر از شعرای خوزستانی به قرائت شعر خود در رثای دو شهید بزرگوار پرداخت و محمود المشهدانی، رئیس سابق پارلمان عراق گفت: فرماندهان پیروزی (شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) نمادی هستند که خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را شهادت می‌دهند.

وی اظهار کرد:‌ این دو شهید، فرماندهان قهرمانی هستند که با هم زندگی و با ظلم و تروریسم مبارزه کردند و بر همین اصل ماندگار شدند.

ریان کلدانی، رئیس فراکسیون مسیحی «بابلیون» از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی گفت: مسیحیان عراق یاری و لطف فرماندهان شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و شهید «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق را هرگز از یاد نخواهند برد.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم، گفت: شهادت فرماندهان پیروزی بر گروه تروریستی داعش یک مقطع تاریخی بود که تمام جهان را تکان داد.

وی افزود: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان ایشان نقطه عطفی در مسیر محور مقاومت بود.

از جلوه‌های مراسم بزرگداشت شهیدان پیروز مقاومت، حضور قابل ملاحظه سران اهل سنت عراق در کنار برادران شیعی و اقلیت‌ها و سران و شیوخ عشایر در این مراسم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه