English

گروه ۷ متعهد به ادامه حمایت از اوکراین هستند

وزیر امورخارجه آلمان گفت: کشورهای گروه ۷ به حمایت خود از اوکراین در جنگ علیه روسیه متعهد می‌باشند.

گروه ۷ متعهد به ادامه حمایت از اوکراین هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنالنا بائربوک ، وزیر امورخارجه آلمان پنجشنبه در یک نشست خبری با لارس لوکه همتای دانمارکی خود در برلین اظهار کرد: ما امروز به‌ عنوان گروه هفت به صراحت گفتیم تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه دارد از حمایت خود از این کشور دست بر نمی‌داریم چرا که مردم اوکراین در حال حاضر از آزادی ما نیز دفاع می‌کنند.

وزیر امور خارجه آلمان که کشورش تا پایان سال جاری میلادی ریاست گروه ۷ را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: نشست بر خط گروه هفت که امروز صبح (پنجشنبه)‌ برگزار شد، بر حمایت بیشتر از اوکراین متمرکز بود.

وزیران امورخارجه کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در بیانیه مطبوعاتی گروه ۷، مجدداً جنگ روسیه علیه اوکراین را به شدت محکوم و حمایت خود از اوکراین را اعلام کردند.

گروه ۷ همچنین بر عزم کامل خود برای ادامه هماهنگی کمک‌های مالی، مادی، بشردوستانه، دفاعی، سیاسی، فنی و حقوقی برای حمایت از دفاع اوکراین از حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید کردند.

آنها همچنین متعهد به اقدامات بی‌سابقه در خصوص تحریم‌های هماهنگ شده در پاسخ به جنگ روسیه علیه اوکراین هستند.

در همین رابطه کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان گفت: گروه ۷ مجددا حداقل ۳۲ میلیارد دلار به عنوان بخشی از حمایت مالی از بودجه سال‌ آینده اوکراین اختصاص خواهد داد.

به گفته وزارت دارایی آلمان، گروه ۷ در سال جاری نیز ۳۲.۷ میلیارد دلار حمایت مالی به بودجه اوکراین اختصاص داد.

این کمک مالی به حفظ خدمات اساسی دولتی در کشور جنگ‌زده اوکراین مانند پرداخت حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت کمک می‌کند. ایالات متحده بزرگ‌ترین حامی کمک مالی اوکراین است.

به گزارش ایرنا، نشست گروه ۷ در حالی برگزار شد که روز گذشته جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود در واشنگتن دیدار و از کمک‌های نظامی جدید به این کشور از جمله سامانه دفاع هوایی پاتریوت خبر داد.

بنا بر این گزارش، ژاپن قرار است سال آینده ریاست این گروه را که اکنون بر عهده آلمان است در دست بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه