English

روسیه :

نگرانی‌ها نهایی کردن مذاکرات وین، راه آسانی برای رفع نگرانی‌هاست

دیپلمات ارشد روسیه، با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: برخی مقام‌های آمریکا نسبت به پیشرفت برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی می‌کنند که راه آسان برای رفع این نگرانی‌ها نهایی کردن مذاکرات وین است.

نگرانی‌ها نهایی کردن مذاکرات وین، راه آسانی برای رفع نگرانی‌هاست

به گزارش خبرگزاری موج، میخائیل اولیانوف روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: مقام‌های آمریکا نسبت به پیشرفت برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی می‌کنند. راه آسانی برای رفع این نگرانی‌ها وجود دارد: نهایی کردن مذاکرات وین.

وی با اشاره به اظهارات ادعایی رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصریح کرد: عدم آمادگی (واشنگتن) برای پایان دادن به مذاکرات، همراه با ذکر گزینه نظامی غیرمسئولانه است.

«مالی» در گفت‌وگو با نشریه فارن پالیسی، ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار و ادعا کرده که تهران به تولید مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت بمب اتمی بسیار نزدیک است.

او همچنین مدعی شده که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا «اعلام کرده است که به عنوان آخرین راه حل، با گزینه نظامی موافقت خواهد کرد. اما ما هنوز به این مرحله  نرسیده ایم و هنوز امید داریم.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ارتباط با مذاکرات وین و نقش ایران در این گفت‌وگوها مدعی شد بحث اصلی میان ایران و آمریکا نبود، بلکه میان مقامات ایران بود.

این درحالیست که مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده در وین به مرحله‌ای رسیده است که چنانچه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

تجربه ماه‌ها مذاکرات در وین ثابت کرد کاخ سفید به دلیل مشکلات داخلی و فشار رژیم صهیونیستی قدرت تصمیم‌گیری برای بازگشت به توافق هسته‌ای را ندارد و از این منظر، به تاکتیک مقصرنمایی و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی علیه ایران متوسل شده است.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم‌ها به صورت حداکثری رفع و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره‌مند شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین گفت‌وگوی تلفنی با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی