English

بورل:

روسیه قادر به فتح اوکراین و پیروزی در جنگ نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مجمع وزارتی «سازمان امنیت و همکاری اروپا» در لهستان مدعی شد: روسیه قادر به فتح اوکراین نیست. این کشور قادر به پیروزی در جنگ نیست؛ بنابراین به طور نظام مند اوکراین را نابود می کند! هدف آنها قرار دادن مردم اوکراین در تاریکی و سرما در زمستان است.

روسیه قادر به فتح اوکراین و پیروزی در جنگ نیست

به گزارش خبرگزاری موج، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در سخنانی در مجمع وزارتی «سازمان امنیت و همکاری اروپا» (OSCE) در لهستان در خصوص عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ادعا کرد: به یک نظم امنیتی جدید در اروپا نیاز داریم؛ چرا که روسیه نظم پیشین را به طور کامل به هم ریخته است!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص اضافه کرد: ما تقریباً ۲۰ میلیارد یورو [از] الیگارش ها و افرادی که از روسیه حمایت می کنند، مصادره کرده ایم. همچنین، ما بر ۳۰۰ میلیارد دلار از منابع مالی بانک مرکزی روسیه تسلط داریم و این منابع باید برای بازسازی اوکراین مورد استفاده قرار گیرد. برای این اقدام راه‌ های قانونی را بررسی خواهیم کرد.

وی در ادامه ادعاهای ضدروسی مقامات محور غرب مدعی شد: روسیه قادر به فتح اوکراین نیست. این کشور قادر به پیروزی در جنگ نیست؛ بنابراین به طور نظام مند اوکراین را نابود می کند! هدف آنها قرار دادن مردم اوکراین در تاریکی و سرما در زمستان است. زمستان را تبدیل به سلاح می کنند. این جنایت جنگی است. از ایجاد یک دادگاه ویژه برای بررسی جنایات جنگی در اوکراین حمایت می‌کنیم. روسیه در حال تخریب زیرساخت‌های انسانی در اوکراین است که این جنایت جنگی است و ما برای پاسخگو کردن جنایتکاران جنگی تلاش می‌کنیم.

«جوزف بورل» گفت: امروز می خوام کمک اضافی بیش از یک میلیون یورو را برای عملیات مین زدایی در اوکراین از طریق سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه