English

پرتاب موفقیت آمیز ۹ ماهواره توسط هند به فضا

هند ۹ ماهواره را با همکاری کشور بوتان با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

پرتاب موفقیت آمیز ۹ ماهواره توسط هند به فضا

به گزارش خبرگزاری موج، پرتابگر ماهواره قطبی سازمان تحقیقات فضایی هند (PSLV) روز شنبه با موفقیت ۹ ماهواره از جمله هشت نانوماهواره را از اولین سکوی پرتاب در مرکز فضایی ساتیش داوان در سریهاریکوتای ایالت آندرا پرادش به فضا پرتاب کرد.

این موشک ۴۴.۴ متری با جرم پرتاب ۳۲۱ تن پرتاب شد و ماهواره اصلی آن ماهواره رصد زمین-۶ است که Oceansat-۳ نیز نامیده می شود.

این هشت نانوماهواره توسط شرکت های خصوصی و همچنین به طور مشترک توسط هند و بوتان توسعه یافته است. ماهواره رصد زمین-۰۶ نسل سوم ماهواره از سری اقیانوس است و برای ارائه خدمات تداوم فضاپیمای Oceansat-۲ با مشخصات محموله پیشرفته و همچنین مناطق کاربردی طراحی شده است.

این ماهواره در مدار همگام خورشید مستقر خواهد شد. این ماهواره ها در یک موقعیت ثابت نسبت به خورشید، برای همیشه هماهنگ شده اند.

این پرتابگر همچنین حامل آناند Anand، یک نانو ماهواره نمایشگر فناوری است که هدف آن نشان دادن قابلیت ها و کاربردهای تجاری دوربین های کوچک رصد زمین است.

این ماموریت یکی از طولانی‌ترین ماموریت‌هایی است که دانشمندان Isro انجام می‌دهند و موشک را برای تغییر مدار با استفاده از رانشگرهای تغییر دو مدار (OCT) مورد استفاده در پرتابگر آماده می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه