English

توکایف به عنوان رئیس جمهور قزاقستان رسما سوگند یاد کرد

قاسم جومارت توکایف که موفق شد در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قزاقستان به پیروزی برسد، امروز (شنبه) سوگند یاد کرد.

توکایف به عنوان رئیس جمهور قزاقستان رسما سوگند یاد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، جومارت توکایف در جریان مراسم ایراد سوگند گفت: من رسما سوگند یاد می‌کنم که صادقانه به مردم قزاقستان خدمت کنم، قانون اساسی و قوانین قزاقستان را کاملا رعایت کنم، حقوق و آزادی‌های شهروندان را تضمین کنم و وظایف عالی رئیس جمهور قزاقستان را که به من محول شده است صادقانه انجام دهم.

علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که به گفته ناظران، کارشناسان و خبرنگاران، انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان عادلانه و شفاف برگزار شده است و افزود: مردم حضور فعالی داشتند. برخی از شهروندان حتی با تمامی اعضای خانواده خود به پای صندوق‌های رای آمده بودند.

توکایف همچنین اصلاحات قانون اساسی قزاقستان را که انتخاب رئیس جمهور این کشور را برای یک دوره هفت ساله بدون حق انتخاب مجدد پیش بینی می‌کند، گامی در جهت ظهور نسل جدیدی از سیاستمداران در قدرت خواند و ادامه داد: قزاقستان وارد یک دوره جدیدی از تحولات می‌شود. این روند براساس تغییرات بنیادی است. چنین تغییراتی همچنین باعث تقویت ایمان مردم به آینده روشن‌تر شده است.

قزاقستان انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را در ۲۰ نوامبر برگزار کرد. شش نفر از جمله توکایف، رئیس دولت فعلی، به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری ثبت نام کردند. وی با ۸۱.۳۱ درصد آرا پیروز انتخابات شد. کل مشارکت مردمی به ۶۹.۴۴ درصد رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه