English

دبیر کل ناتو:

ناتو تا پایان جنگ به حمایت از اوکراین خواهد پرداخت

دبیرکل ناتو اعلام کرده است که این سازمان نظامی آمادگی دارد تا زمانی که جنگ طول بکشد به اوکراین کمک کند.

ناتو تا پایان جنگ به حمایت از اوکراین خواهد پرداخت

به گزارش خبرگزاری موج، استولتنبرگ دبیر کل ناتو جمعه شب متعهد شد که ناتو مصمم است به اوکراین برای دفاع از خود در برابر روسیه "تا زمانی که طول بکشد" کمک کند و با این کشور جنگ زده همکاری می کند تا نیروهای مسلح خود را به یک ارتش مدرن مطابق با استانداردهای غربی تبدیل کند.

استولتنبرگ در گفتگو با خبرنگاران پیش از نشست وزرای خارجه ناتو که قرار است هفته آینده در رومانی برگزار شود خواست تا از کشورها به صورت انفرادی یا گروهی به ارائه سیستم های دفاع هوایی و سایر تسلیحات به اوکراین ادامه دهند زیرا ناتو به عنوان یک سازمان نظامی نمی تواند سلاح تامین کند.

نخست وزیر سابق نروژ در ادامه تاکید کرد که ناتو تا زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین خواهد ایستاد وعقب نشینی نمی کنیم، متحدان حمایت نظامی بی‌سابقه‌ای ارائه می‌کنند و من انتظار دارم وزرای خارجه نیز موافقت کنند که حمایت‌های غیرکشنده را افزایش دهند.

استولتنبرگ افزود تا کنون اعضای سازمان امنیتی 30 کشوری ناتو سوخت، ژنراتور، تجهیزات پزشکی، تجهیزات زمستانی و دستگاه های پارازیت پهپاد را تحویل داده اند اما با نزدیک شدن زمستان و به ویژه با حمله روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین به مقادیر بیشتر نیاز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه