English

رئیس جمهور فرانسه:

پیشنهاد فروش زیردریایی‌های اتمی به استرالیا همچنان روی میز است

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که پیشنهاد همکاری با استرالیا در خصوص فروش زیردریایی‌های اتمی همچنان روی میز است.

پیشنهاد فروش زیردریایی‌های اتمی به استرالیا همچنان روی میز است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس جمهور فرانسه گفت: پیشنهاد همکاری با استرالیا در زمینه فروش زیردریایی‌های اتمی همچنان روی میز و شناخته شده است.

امانوئل مکرون روز پنجشنبه اظهار داشت: در حال حاضر تصمیمی برای تغییر راهبرد خود در این زمینه نگرفته‌ایم.

استرالیا در سال ۲۰۲۱ یک قرارداد بزرگ (پیمان آکوس) به ارزش ۵۶ میلیارد یورو برای خرید ۱۲ زیردریایی اتمی ‌را با فرانسه لغو و این موضوع به شکل جدی روابط بین ۲ کشور را تخریب کرد.

این رویداد همزمان با اعلام همکاری استرالیا برای خرید زیردریایی‌های اتمی از آمریکا و بریتانیا همراه بود؛ طرحی که کارشناسان معتقدند اجرای آن زمان‌بر خواهد بود و این مولفه خوبی برای مواجهه با نفود فزاینده چین در این منطقه نیست.

رئیس جمهور فرانسه تاکید دارد: ما خواهیم دید که چگونه استرالیایی‌ها با مشکلات سازگار می‌شوند؛ اگرچه از ماه می نخست‌وزیر جدیدی به نام آنتونی آلبانیز وجود دارد.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، نخست وزیر استرالیا به مکرون متعهد شده است که روابط دوجانبه آسیب دیده بین ۲ کشور را ترمیم کند.

بر اساس این گزارش، استرالیا در سال گذشته میلادی تصمیم گرفت به جای خرید زیردریایی‌های اتمی از فرانسه، قرارداد جدیدی با ایالات متحده و بریتانیا منعقد که این یک تغییر بزرگ برای کشوری با قابلیت‌های هسته‌ای ضعیف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه