English

پلیس سودان هزاران معترض را با گاز اشک آور متفرق کرد

پلیس سودان هزاران معترض را که در اعتراض به عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی به خیابان آمده بودند، با استفاده از گاز اشک آور متفرق کرد.

پلیس سودان هزاران معترض را با گاز اشک آور متفرق کرد

به گزارش خبرگزاری موج، پلیس سودان هزاران معترض را که در اعتراض به عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی این کشور به خیابان آمده بودند، با استفاده از گاز اشک آور متفرق کرد.

بر اساس این گزارش، هزاران معترض با سر دادن شعار «نه به حکومت نظامی» به سمت کاخ ریاست جمهوری محل اقامت برهان در خارطوم حرکت کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یکی از معترضان اعلام کرد: تا زمانی که حکومت نظامی به نفع حکومت مدنی کنار نرود، اعترضات و تظاهرات متوقف نخواهد شد و تا زمانی که به اهداف انقلاب خود نرسیم خیابان را ترک نخواهیم کرد ما خواهان آزادی، صلح و عدالت هستیم.

این در حالی است که عبدالفتاح برهان روز یکشنبه در سخنرانی در یک پایگاه نظامی در شمال خارطوم پایتخت سودان گفت: ما از احزاب سیاسی خواستیم که مذاکره کنند و هیچ گروه یا حزبی نباید انتظار داشته باشد همه طرف‌ها از طرحی که او ارائه کرده است، پیروی کنند. همه باید بدون قید و شرط پای میز مذاکره بنشینند.

رئیس شورای حاکمیتی سودان افزود: ارتش از هیچ گروه و حزب خاصی جانبداری نخواهد کرد و نیروهای مسلح و نظامی، خطوط قرمزی هستند که نباید به آن متعرض شد. ما به کسانی که می‌خواهند پشت ارتش پنهان شوند هشدار می‌دهیم و به ویژه به دو گروه «کنگره ملی» یا «نهضت اسلامی» اعلام می‌کنیم که دور شوید و دست از نیروهای مسلح بردارید. ما با انقلاب هستیم و اجازه بازگشت رژیم حاکم سابق را نخواهیم داد. ارتش، کنگره ملی را به قدرت برنمی‌گرداند؛ ۳۰ سال در رأس قدرت بودن برای شما کافی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه