English

الجزایر از امضای سند پنج ساله همکاری راهبردی با چین خبر داد

وزارت امور خارجه الجزایر از امضای سند پنج ساله دوم همکاری های جامع راهبردی با چین خبر داد.

الجزایر از امضای سند پنج ساله همکاری راهبردی با چین خبر داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از المیادین، وزیر امور خارجه الجزایر و همتای چینی او سند پنج ساله دوم همکاری‌های جامع راهبردی را با هدف تداوم تشدید ارتباطات و همکاری‌های دو کشور امضا کردند.

بنا بر این گزارش، وزارت امور خارجه الجزایر امروز سه شنبه اعلام کرد که «رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه این کشور و «وانگ یی» همتای چینی او سند پنج ساله دوم همکاری‌های جامع راهبردی بین دو کشور را برای دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۶ امضا کردند.

بر اساس این بیانیه، این سند با هدف تداوم تشدید ارتباطات و همکاری‌های الجزایر و چین در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد، تجارت، انرژی، کشاورزی، علم و فناوری، فضا، بهداشت و ارتباطات انسانی و فرهنگی و همچنین تقویت همسویی بین راهبردهای توسعه دو کشور امضا شده است.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر، دو طرف در نظر دارند از فرصت اجرای این سند پنج ساله برای تعمیق همکاری‌های عملی بین خود در همه زمینه‌ها استفاده کنند، به نحوی که تداوم تقویت روابط شراکت جامع راهبردی بین دو کشور را در راستای تأمین منافع دو ملت تضمین کند.

اعلام امضای سند جامع راهبردی بین الجزایر و چین یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که دولت الجزایر فاش کرد که درخواست رسمی برای پیوستن به سازمان بریکس ارائه کرده است. درخواست الجزایر برای پیوستن به بریکس از حمایت چین و روسیه برخوردار است.

همچنین انتظار می‌رود که دولت الجزایر در جریان سفر عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور الجزایر به مسکو در دسامبر آینده، توافقنامه همکاری راهبردی جامع جدیدی را با روسیه امضا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی