English

آغاز گفتگوهای راهبردی جدید میان عمان و آمریکا

عمان و آمریکا امروز یک گفتگوی راهبردی جدیدی را در واشنگتن آغاز خواهند کرد.

آغاز گفتگوهای راهبردی جدید میان عمان و آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد، بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی‌اش امروز گفتگوی راهبردی جدید دو کشور را آغاز خواهند کرد.

این خبرگزاری گزارش داد، اهداف گفتگوی امروز تقویت مشارکت راهبردی موجود میان دو کشور، توسعه ابتکارعمل‌های مشترک جدید با تمرکز ویژه بر رسیدن به اهداف کاهش و حذف انتشار کربن در هر دو کشور است.

این خبرگزاری در ادامه اعلام کرد، گفتگوی امروز شامل دیدارهایی میان مسؤولان ارشد و کارشناسان در کارگروه‌های جداگانه و بر اساس موضوعات اصلی است که به عنوان اولویت‌های همکاری‌های دوجانبه همانند انرژی، سرمایه‌گذاری، تجارت، فرهنگ و آموزش تعیین شده است.

همچنین در مذاکرات وزرای خارجه دو کشور، موفقیت‌های اخیری که با همکاری دو کشور در زمینه مسائل جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه حاصل شده است، مطرح خواهد شد.

خبرگزاری رسمی عمان در پایان نیز گزارش داد، طرح‌های جدیدی در چارچوب توافقنامه‌های موجود میان دو کشور همانند توافقنامه تجارت آزاد سال ۲۰۰۹، توافقنامه علوم و فناوری سال ۲۰۱۶ و چارچوب اقدام برای توافقنامه سال ۲۰۱۹، تنظیم خواهند شد.

عمان و آمریکا روابط راهبردی با یکدیگر داشته و آمریکا علاوه بر انبارهای بزرگ سلاح، مهمات و تجهیزات، پنج پایگاه در عمان دارد که مستقیما زیر نظر فرماندهی مرکزی آمریکا قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه