English

کره جنوبی:

کره شمالی دو موشک باستیک شلیک کرد

بر اساس اعلام ستاد مشترک ارتش کره جنوبی؛ کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد را از ساحل شرقی خود شلیک کرده است.

کره شمالی دو موشک باستیک شلیک کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نوشت: "رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد این پرتاب‌های موشکی کره شمالی  را در منطقه تونگچون واقع در استان کانگوون شناسایی کرده است.

به گزارش یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در پیامی که به خبرنگاران فرستاد، نوشت: ارتش کره جنوبی با همکاری نزدیک با آمریکا، وضعیت آمادگی کامل خود را در ضمن تقویت نظارت و هوشیاری، حفظ کرده است.

به نوشته پایگاه شبکه الجزیره، جزئیات بیشتری درباره این موشک‌ها از جمله برد پروازی آنها در دسترس قرار نگرفت.

سایت پرتاب موشکی تونگچون در حدود ۶۰ کیلومتری مرز بین دو کره قرار دارد. گزارش شده که این سایت پرتاب موشک ظاهراً از هر مکان دیگری که کره شمالی در طی سال جاری میلادی از آنها برای این منظور استفاده کرده به خاک کره جنوبی نزدیکتر بوده است.

جدیدترین پرتاب موشکی کره شمالی، چهار روز پس از آن صورت می‌گیرد که کره شمالی و کره جنوبی به شلیک متقابل تیرهای هشدار دهنده در ساحل غربی پرداختند.

پرتاب‌های موشکی امروز کره شمالی همچنین در روز پایانی مانور نظامی سالانه ۱۲ روزه موسوم به "هوگوک" کره جنوبی برای امسال که در آن تعداد نامشخصی از نیروهای آمریکایی نیز شرکت داشتند، صورت گرفت.

به گزارش یونهاپ، هفته آینده، نیروهای کره جنوبی و آمریکا همچنین برگزاری رزمایش هوایی ترکیبی بزرگی به نام "طوفان هوشیار" را تدارک می‌بینند.

چنین رزمایش‌های نظامی خشم پیونگ یانگ را در پی دارد، چراکه آنها را تمرینی برای حمله به خود تلقی کرده و پرتاب‌های موشکی خود را به عنوان "اقدامات متقابل" ضروری موجه می‌داند.

سئول و واشنگتن اخیرا هشدار دادند، پیونگ یانگ احتمالا به انجام اولین آزمایش بمب اتمی خود از سال ۲۰۱۷ تا کنون پس از پرتاب‌های موشک‌های بالستیکش نزدیک است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه