English

وزیر خارجه بلاروس در تهران:

علیه ما و ایران تروریسم اقتصادی رخ داده است/ باید به اقدامات غربی ها پاسخ دهیم

وزیر خارجه بلاروس گفت: یک تروریسم اقتصادی علیه کشورهای ما در حال رخ دادن است و باید اقدامات مناسبی در پاسخ به اقدامات یکجانبه غربی‌ها از خود نشان دهیم.

علیه ما و ایران تروریسم اقتصادی رخ داده است/ باید به اقدامات غربی ها پاسخ دهیم

به گزارش خبرگزاری موج، «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس که به تهران سفر کرده ظهر امروز ( در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و پس از آن دو وزیر خارجه بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

ولادیمیر ماکی پس از آن به میان خبرنگاران آمد و به تشریح رایزنی‌های انجام شده به همتای ایرانی پرداخت.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران گفت: این اولین سفر من به ایران نیست و در جریان مذاکرات با وزیر خارجه ایران داشتم طیف گسترده‌ای از مسائل را مورد بررسی قرار دادیم و همه موضوعات در راستای توسعه مناسبات دوجانبه بود. توافقات بسیار خوب و سازنده‌ای در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری و دیگر موضوعات به دست آمده که مورد علاقه دو طرف بوده است.

ولادیمیر ماکی ادامه داد: رویکرد ایران و بلاروس در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی یکسان است و ما همکاری‌ خوبی و سازنده‌ای در سازمان‌های بین‌المللی داریم و همکاری‌ها را بررسی کردیم. روابط دو کشور در حال افزایش است. تبادل هیأت‌ها بین دو کشور در سطوح مختلف زیاد است و موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بین دو طرفین بررسی می‌شود.

وزیر خارجه بلاروس افزود: برای افزایش سطح روابط دو کشور در موضوعات مختلفی که مطرح شد، اسناد متفاوتی در دست بررسی است. پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مینسک برگزار شد و در حال اجرایی سازی توافقاتی هستیم که در نتیجه کمیسیون مشترک حاصل شده است.

وزیر خارجه بلاروس بیان کرد: توسعه قابل توجهی در سطح همکاری‌های تجاری شاهد هستیم اما سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور نسبت به سطح روابط سیاسی عقب مانده است و باید تلاش‌ها را به کار بگیریم که توافقات اجرایی شوند و سطح روابط را به سطح بالاتری ارتقا دهیم.

وی گفت: در سال آینده میلادی سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور را جشن می‌گیریم و برنامه‌های متفاوتی در حال برنامه‌ریزی است و معتقدیم این تاریخ یک صفحه و فصل جدیدی از همکاری‌ها را باز خواهد کرد.

ماکی افزود: بلاروس هم مخالف تحریم‌های یکجانبه اقتصادی و تجاری است. خواهان اجرای حقوق بین‌الملل هستیم و آسیب وارد کردن به اقتصاد دیگر کشورها مورد پسند ما نیست. یک تروریسم اقتصادی علیه کشورهای ما در حال رخ دادن است. باید اقدامات مناسبی در پاسخ به اقدامات یکجانبه کشورهای غربی از خود نشان دهیم.

ماکی بیان کرد: توافقات حاصله به افزایش سطح روابط دو کشور کمک می‌کند. ما به سمت شراکت راهبردی بین دو کشور حرکت می‌کنیم.

وی گفت: در پایان از دوستان ایرانی برای مهمان نوازی گرم تشکر می‌کنم. گفت‌وگوهای سازنده صورت گرفت و از همکارم دعوت کنم در هر زمانی که صلاح می‌داند و آزاد هستند از مینسک بازدید کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی