English

وزیر خارجه آمریکا:

برای مقابله با ایران در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد ایران با تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین نتایج وحشتناکی به بار آورده است.

برای مقابله با ایران در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی در تداوم ادعاها و هراس از نفوذ منطقه‌ای ایران ادعا کرد: در کنار اسرائیل در برابر اقدامات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای خطرناک و بی ثبات کننده ایران ایستاده‌ایم.

بلینکن در تداوم کارزار رسانه‌ای ضد ایرانی غرب علیه ایران و ادعاها گفت که ارائه پهپاد به روسیه برای بالابردن توان تجاوز روسیه به اوکراین و مردم این کشور، نتایج وحشتناکی به بار آورده است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد ما مصمم هستیم که در برابر این قضیه بایستیم.

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۲۶ اکتبر (چهارم آبان ماه) با رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید گفت که این دیدار بر مشارکت و دوستی پایدار میان واشنگتن – تل آویو تاکید می‌کند.

وی افزود که آنها درباره موضوعات کلیدی از جمله نگرانی مشترک درباره چالش‌های جهانی و منطقه‌ای و فرصت‌های تعمیق ائتلاف منطقه‌ای رژیم صهیونیستی و نیز اوضاع سرزمین‌های اشغالی رایزنی خواهند کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی روزهای ۲۵ تا ۲۶ اکتبر (سوم و چهارم آبان ماه) برای دیدار و گفت وگو با مقامات آمریکایی در واشنگتن به سر خواهد برد و این نخستین سفر سیاسی هرتسوگ به ایالات متحده از زمان ریاست رژیم صهیونیستی است.

هرتسوگ پیش از سفر به ایالات متحده گفت: من امشب به دعوت دوستم، پرزیدنت بایدن، که در سفر چند ماه پیش به اسرائیل میزبان او بودم، برای یک دیدار رسمی به ایالات متحده می‌روم.

رئیس رژیم صهیونیستی ادامه داد: ایالات متحده بزرگترین متحد اسرائیل است و شراکت استراتژیک ما هم پایدار و هم تزلزل ناپذیر است.

براساس گزارش آی ۲۴ نیوز، برنامه سفر هرتسوگ شامل دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهد بود.

همچنین هرتسوگ قرار است که در مراسمی در شورای آتلانتیک به مناسبت دومین سالگرد توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و چهار کشور عرب؛ موسوم به توافق "ابراهیم" نیز شرکت کند.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این، با استقبال از توافق مرزی دریایی میان لبنان و رژیم اسرائیل، آن را یک پیشرفت تاریخی در غرب آسیا خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی