English

رئیس جمهور فعلی اتریش پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد

الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور فعلی اتریش با پیروزی در انتخابات به مدت ۶ سال دیگر سمت خود باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور فعلی اتریش پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش خبرگزاری موج، الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور فعلی اتریش مجددا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده و سکان ریاست جمهوری را به مدت ۶ سال دیگر در دست خواهد گرفت.

به نقل از "اس ار اف" سوئیس، در اتریش، حدود 6.4 میلیون شهروند امروز برای رای دادن به رئیس جمهور فدرال اتریش فراخوانده شدند.

بر اساس پیش بینی های اولیه، الکساندر فان در بلن در اولین تلاش موفق به کسب اکثریت مطلق آراء شهروندان شد.

بر اساس نظرسنجی ها، این پیرمرد 78 ساله به 55.4 درصد آراء دست پیدا می کند و نتایج اولیه انتخابات کسب 54.6 درصد آراء از طرف وی را نشان می دهد. با این اکثریت مطلق، دور دوم انتخابات دیگر ضروری نیست. والتر روزنکرانز 60 ساله، نامزد حزب راستگرای آزادی اتریش بر اساس نتایج اولیه 18.4 درصد آرا را به دست آورد. پنج نامزد دیگر هر کدام در محدوده درصد تک رقمی هستند.

فان در بلن، رهبر سابق سبزها، قبلاً توسط همه احزاب پارلمانی به جز حزب راست آزادی اتریش و توسط شرکای اجتماعی و بسیاری از NGOها حمایت شده بود. شش نامزد در این انتخابات با او رقابت کردند. برجسته ترین آنها والتر روزنکرانز 60 ساله از جناح راست حزب آزادی اتریش بود.

روزنکرانز، نامزد حزب افراطی اتریش طرفدار تغییر جهت کامل بود. به عنوان مثال، وی تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه را رد می کند. این پیرمرد 60 ساله تهدید کرده است که در صورت لزوم دولت را برکنار خواهد کرد. این حق متعلق به رئیس جمهور فدرال است، اما در واقع دشوار است.

حزب محافظه کار ÖVP و سوسیال دموکرات SPÖ از معرفی نامزد خود برای این انتخابات خودداری کرده بودند. دلیل آن این واقعیت بود که یک کمپین انتخاباتی علیه یک رئیس جمهور ناامید کننده تلقی می شد و احزاب ترجیح می دادند به جای این کار پول خود را پس انداز کنند. رسانه ها همچنین از عدم حضور نامزد زن در حوزه متقاضیان انتقاد کردند.

با پیروزی در انتخابات، فان در بلن دوباره برای یک دوره شش ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور اتریش انتخاب شد.

در 6 سال گذشته فان در بلن مجبور شد بارها و بارها در رویدادهای سیاسی مداخله کند. به عنوان مثال وی در سال 2019، پس از رسوایی های فساد در اطراف هاینز-کریستین استراخه، معاون صدراعظم وقت یک دولت متخصص را منصوب کرد. حتی در طول همه‌گیری و اکنون در جنگ اوکراین، رئیس‌جمهور فدرال مکرراً موضعی تند اتخاذ کرده است.

حال رای دهندگان اکنون این رهبری را در شرایط سخت با اکثریت قاطع مورد احترام قرار داده اند . و این در حالی است که انتقاداتی نیز وجود داشت؛ رئیس جمهور 78 ساله به شدت از انجام مناظره تلویزیونی با 6 رقیب خود در طول مبارزات انتخاباتی خودداری کرده بود. مخالفان او گفتند که این نشانه غرور و یاس بود. بااین حال، فان در بلن گفت که پس از 6 سال ریاست جمهوری دیگر نیازی به آشنایی با او نیست و چنین مناظره های بحث برانگیزی به ندرت با شأن دفتر او سازگار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه