English

یک مقام نظامی آلمان:

مردم برای خاموشی ها آماده باشند

سرلشکر «کارستن بروئر» فرماندهی عملیات منطقه‌ای آلمان گفت: مردم آلمان خود را برای خاموشی ها آماده کنند و تجهیزات لازم را در خانه داشته باشند.

مردم برای خاموشی ها آماده باشند

​به گزارش خبرگزاری موج، بحران انرژی در اروپا سختی ها و نگرانی هایی را برای مردم در این قاره به همراه داشته است. یک مقام ارشد نظامی آلمان روز یکشنبه با هشدار نسبت به حملات به زیرساخت‌های حیاتی این کشور گفت: به مردم توصیه می کنم برای خاموشی برق آماده باشند و چراغ قوه، رادیو و باتری کافی در خانه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» سرلشکر «کارستن بروئر» فرماندهی عملیات منطقه‌ای آلمان گفت که نیروگاه‌ها و زیرساخت های انرژی آلمان اهداف بالقوه حمله خارجی هستند.

بروئر به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت، هر ایستگاه انتقال، هر نیروگاه، هر خط لوله می‌تواند مورد حمله قرار گیرد و یک هدف احتمالی باشد. ما در اینجا به ویژه نگران تهدیدات هستیم. این وضعیتی است که دیگر  نه صلح واقعی و جنگ واقعی وجود دارد.

وی افزود که جنگ روسیه علیه اوکراین وضعیت امنیتی جدید در اروپاست. بوئر گفت: «جنگ روسیه تمرکز ما را به دفاع ملی و جمعی بازگردانده است. برای کل کشور روشن شده که جنگ در اروپا دوباره امکان پذیر است. این امر برای هر شهروند عواقبی دارد.»

به گفته این مقام ارشد نظامی آلمان، حملات و مداخلات خارجی در داخل آلمان ممکن است در روزهای آینده افزایش یابد.

بروئر گفت: «این درباره ارتش دشمن با نظامیان و تانک‌هایی نیست که به کشور ما حمله می‌کنند، بلکه درباره دخالت‌ها، حملات به زیرساخت‌ها و حملات سایبری یا مثلاً پروازهای شناسایی با هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز پادگان‌های نظامی است».

رسانه‌ها گزارش دادند که‌ صبح روز شنبه به دلیل قطع شدن عمدی برخی کابل‌های مهم راه آهن شمال آلمان، تمامی تردد قطارها در خطوط ریلی شمال این کشور برای حدود سه ساعت متوقف شد. مقامات آلمان این رخداد را ناشی از اقدام خرابکارانه دانستند اما جزئیاتی درباره عامل این خرابکاری ارائه نکردند.

«نانسی فایزر»، وزیر کشور آلمان با اعلام اینکه پلیس فدرال این کشور در حال تحقیق درباره این حادثه است، انگیزه آن را نامشخص دانست.

بعد از آنکه ماه گذشته میلادی ناتو و اتحادیه اروپا بعد از آنکه نشتی در خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم» را حاصل اقدام خرابکارانه دانسته و خواستار حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی شدند، خرابکاری روز شنبه در آلمان زنگ خطر را مجددا برای آنها به صدا درآورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه