English

تعلل نیروهای نظامی آلمان در انتقال مهاجران افغانستانی جان ۳۲ نفر را گرفت

دویچه‌وله گزارش داده است که 32 نفر از شهروندان افغانستان همکاران نیروهای نظامی آلمان که در لیست انتقال به این کشور قرار داشتند طی سال گذشته جان باخته‌ا‌ند.

تعلل نیروهای نظامی آلمان در انتقال مهاجران افغانستانی جان 32 نفر را گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، رسانه‌های آلمانی به نقل از دولت این کشور گزارش داده‌اند که  ۳۲ شهروند افغانستان که در حال انتظار برای انتقال به آلمان بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته دویچه‌وله، دولت آلمان گفته است که برخی از مرگ‌ها در اثر رویدادهای خشونت‌آمیز رخ داده، اما عده‌ای دیگر به صورت طبیعی فوت کردند.

براساس این گزارش، 15 نفر از همکاران محلی نظامیان آلمان براثر مرگ طبیعی و تصادف رانندگی فوت کرده و برخی دیگر نیز در حوادثی مانند انفجار و خودکشی جان باخته‌اند.

مقامات آلمان مدعی شدند که هیچکدام از این افراد به دلیل همکاری با نیروهای آلمانی جان خود را از دست نداده‌اند.

پیش از این دولت آلمان اعلام کرده بود که برای 3600 شهروند افغانستانی که با نظامیان این کشور همکاری داشته یا جان آنها در خطر است، صلاحیت انتقال صادر شده که در حال حاضر اکثر این شهروندان به آلمان منتقل شدند.

این در حالی است که پیش از این برخی نمایندگان آلمان از نحوه انتقال همکاران افغان نیروهای این کشور انتقاد کرده و خواهان تسریع این روند شده بودند.

پیشتر چندین کشور از جمله کانادا، آمریکا و انگلیس به رغم وعده های داده شده به همکاران محلی نیروهای خارجی،  پذیرش شهروندان افغانستان را متوقف کرده بودند.

در این راستا، مقامات آمریکا اعلام کردند که پذیرش مهاجران جدید افغانستانی براساس ویزای بشردوستانه و اقامت موقت آنها در این کشور را متوقف کردند.

دولت آمریکا گفته است براساس سیاست جدید تمرکز بر اقامت دائمی مهاجران افغانستانی است که پیش از این در عملیات تخلیه از این کشور خارج شدند.

مقامات کانادا نیز در سکوت روند پذیرش مهاجران افغان که با نیروهای این کشور همکاری کردند را متوقف کردند.

به نوشته سی‌بی‌سی نیوز، اگرچه پیش از این دولت کانادا اعلام کرده بود که 40 هزار مهاجر افغانستان را پذیریش خواهد کرد، اما در حالی که تاکنون تنها برای 20 هزار نفر ویزا صادر شده، دولت این کشور روند بررسی درخواست‌های جدید مهاجران افغان را متوقف کرده است.

آمریکا پس از تسلط طالبان بر افغانستان بیش از 124 نفر از شهروندان خارجی و همکاران افغان را که در طول 20 سال جنگ در این کشور با نظامیان آمریکایی همکاری کرده بودند را در بحبوحه فرودگاه کابل از این کشور خارج کرده است.

به نوشته این رسانه، اما به دلیل بحران پیش آمده در فرودگاه کابل بسیاری از شهروندان افغانستان که صلاحیت خروج داشتند قادر به ترک کشور خود نبوده و در حال حاضر در این کشور اقامت دارند و بسیاری از این افراد درخواست پناهندگی به آمریکا برای صدور ویزای بشردوستانه دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه